در برنامه ششم توسعه دولت موظف به بازنگری و واقعی کردن نرخ خدمات هوایی شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به بازنگری و واقعی کردن نرخ خدمات هوایی و پروازی کردند. به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز پنج شنبه ۲۳ دیماه و در ادامه بررسی مواد ارجاع شده […]
در برنامه ششم توسعه
دولت موظف به بازنگری و واقعی کردن نرخ خدمات هوایی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به بازنگری و واقعی کردن نرخ خدمات هوایی و پروازی کردند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز پنج شنبه ۲۳ دیماه و در ادامه بررسی مواد ارجاع شده به کمیسیون لایحه برنامه ششم توسعه، ماده ۶۵ را با ۱۷۸ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از ۲۱۸ نماینده حاضر تصویب کردند.
براساس بند« الف » این ماده، شرکت مادر تخصصی فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و شرکتهای فرودگاهی وابسته و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران مشمول مزایای قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۷/۷/۱۳۷۰ میشوند.
نمایندگان مجلس همچنین در بند« ب» این ماده دولت را موظف کردند نسبت به بازنگری از طریق تمهیدات قانونی در تخفیفات تکلیفی و معافیت در زمینه بهرهبرداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط و واقعی کردن نرخ آنها اقدام کند.
وکلای ملت در بند «ج» ماده ۶۵، سازمان هواپیمایی کشوری را موظف کردند، به منظور تقویت اقتصاد حمل و نقل هوایی، ترغیب سرمایهگذاری در بخش هوایی غیرنظامی، بهرهگیری از ظرفیتها و سرمایهها و ارتقای سطح علمی و فنی صنعت هوایی کشور با رعایت اصل حمایت از صنایع داخلی دانش بنیان و انتقال فناوری پیشرفته به داخل و همچنین ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده، برنامه مدونی به منظور تحقق اهداف ذیل تهیه و پس از تأیید شورای عالی هواپیمایی کشوری به اجرا بگذارد:
۱- پیشبینی و مدیریت نیازمندیهای توسعه ناوگان هوایی کشور با رعایت خطمشیهای مبتنی بر توسعه پایدار
۲- سیاست گذاری و لحاظ کردن تدابیر لازم برای چگونگی تأمین انواع هواپیما و بالگردهای مورد نیاز ناوگان حمل و نقل هوایی کشور با همکاریهای مشترک داخلی و بینالمللی با اولویت حمایت از تولید داخلی
۳- سیاستگذاری و لحاظ کردن تدابیر لازم جهت مشارکت صنایع هوایی داخلی با اولویت بخش خصوصی در ساخت و تولید انواع هواپیما و بالگردهایی که تأمین و خرید آنها از خارج کشور صورت میپذیرد.
در بند « د» این ماده نیز با تصویب نمایندگان مقرر شد به منظور حمایت از اقتصاد دانشبنیان و تقویت و توسعه صنعت هوایی، تمامی شرکتهای فعال در این صنعت در حوزههای طراحی، ساخت، مونتاژ و تعمیر و نگهداری انواع وسایل پرنده و متعلقات آنها در طول این برنامه از قوانین و سیاستهای حمایتی پیشبینی شده و مصوب برای شرکتهای دانشبنیان برخوردار خواهند بود.
در این تبصره مصوب شد صلاحیت احراز و برخورداری از این حمایتها بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.
نمایندگان مجلس همچنین در بند« ه» ماده ۶۵ لایحه برنامه ششم توسعه، سفارش ساخت هواپیما و بالگرد را به سازندگان داخلی از پرداخت هزینههای ثبت سفارش معاف کردند.
نمایندگان مجلس همچنین بند« د» ماده ۷۶ را نیز با ۱۵۸ رأی موافق، ۶ رأی مخالف، ۷ رأی ممتنع از ۲۱۶ نماینده حاضر تصویب کردند که براساس آن دولت مکلف شد از طریق اعمال سیاستهای حمایتی، حقوقی، تشویقی و اعطای تسهیلات یارانهای نسبت به احیا و بهسازی حداقل ۱۰درصد از بافتهای فرسوده شهری با رعایت سرانههای رو بنایی و زیربنایی توسط بخش غیردولتی و شهرداریها اقدام و مابه التفاوت سود تسهیلات یارانهای مورد نیاز را همه ساله در قوانین بودجه سنواتی پیشبینی کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.