زیبا‌ترین جاده ایران چگونه مسدود شد؟

مرضیه نیکخواه ـ «کجا بریم؟ بریم شمال! » قطعاً این دیالوگ بار‌ها بین شما و اطرافیان‌تان رد و بدل شده است. آخر هفته‌هایی که یکی، دو روز تعطیل هستید و دلتان می‌خواهد حتماً به جاده بزنید و حال و هوایی تازه کنید، اولین جایی که به ذهن خودتان و همسفران‌تان می‌رسد شهرهای شمالی است. خیلی […]

مرضیه نیکخواه ـ «کجا بریم؟ بریم شمال! » قطعاً این دیالوگ بار‌ها بین شما و اطرافیان‌تان رد و بدل شده است. آخر هفته‌هایی که یکی، دو روز تعطیل هستید و دلتان می‌خواهد حتماً به جاده بزنید و حال و هوایی تازه کنید، اولین جایی که به ذهن خودتان و همسفران‌تان می‌رسد شهرهای شمالی است. خیلی وقت‌‌ها حتی مقصد دقیقی هم مدنظر نیست، دل به جاده می‌سپارید، از مسیر لذت می‌برید و از فرصت‌هایی که برای تفریح و خوش‌گذرانی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنید. در این میان جاده چالوس یکی از محبوب‌‌ترین مقاصد سفر به‌خصوص برای پایتخت‌نشین‌هاست، چرا که فاصله کمی از تهران دارد و بهترین فرصت است برای گذراندن تعطیلاتی کوتاه. شاید خیلی وقت‌‌ها جاده چالوس برایتان فقط مسیری بوده برای رساندن شما از تهران به شهرهای شمالی یا برعکس جاده‌ای برای برگشت از شمال، مسیری سه، چهار ساعته و صرفاً محلی برای عبور. اما این جاده پرپیچ و خم در دل کوه‌ها، آنقدر زیباست و چشم‌اندازهای تماشایی دارد که خود به‌تنهایی می‌تواند مقصد سفرتان باشد. سفری کوتاه و حتی نیم‌روزه برای رفتن تا قسمتی از جاده یا سفرهای طولانی‌تر برای گذر از این جاده رویایی و رفتن به شهرهای شمالی. فرقی نمی‌کند، هر کدام را که انتخاب کنید در نهایت فرصت‌های زیادی برای تفریح خواهید داشت. جاده چالوس که خیلی‌‌ها آن را زیبا‌ترین جاده ایران می‌دانند، جاده‌ای است که خاطرات خوب ما را در حافظه خود ثبت کرده و برایمان یادآور روزهای خوش است.

جاده چالوس را سیل برد!

حتماً در اخبار یا شبکه‌های اجتماعی خبر وقوع سیل در جاده چالوس را شنیده‌اید؛ در واقع شامگاه پنجشنبه هفته گذشته باعث وقوع سیل شد. در همین رابطه بارش‌های رگباری، محمد شریفی؛ فرماندار چالوس، با اشاره به بارندگی شدید و وقوع سیلاب در محور کندوان، اظهار کرد: سیلاب متأسفانه در حوالی رستوران دربند در محور کندوان رخ داده و موجب انسداد این مسیر شده است. طبق گزارش‌ها، سیلی در روستای «فشکور» بخش مرزن‌آباد رخ داده که در ادامه با طغیانی شدن رودخانه چالوس منجر به وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد. دیروز (شنبه) مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، اظهار کرد: براساس شنیده‌ها سه نفر از افراد در جاده چالوس مفقود شدند که اقدامات لازم برای یافتن این مفقودان احتمالی ادامه‌ دارد. حسینعلی محمدی‌شیرکلایی؛ در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه تعدادی از مسیرهای روستایی در برخی از شهرستان‌های مازندران مسدود شده است، گفت: محور روستایی انند و چرات بخش مرکزی شهرستان سوادکوه به طول ۲۵ کیلومتر مسدود شد و با تلاش‌های صورت گرفته یک مسیر از این محور بازگشایی شده است. وی با اعلام اینکه بازگشایی مسیر ارتفاعات بابل انجام شده است، تصریح کرد: تمامی ۹ خودرویی که در جاده کندوان طعمه آب شدند را پیدا کردیم و این خودرو‌ها بدون سرنشین بودند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، گفت: آنچه در رابطه با سه نفر مفقود شده در سیلاب اخیر اعلام شد، براساس شنیده‌های افراد حاضر در منطقه است و به‌طور یقین نمی‌توان گفت که این افراد مفقود شدند اما تلاش برای پیدا کردن احتمالی آن‌ها ادامه دارد.