رئیس کمیسیون سلامت، محیطزیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی را آغاز حرکتی بینظیر در شهر تهران دانست و گفت: در برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی تهران از ظرفیت تمام شرکتهای خودروسازی داخلی استفاده شده و قراردادهایی با اتوبوسسازان داخلی برای خرید اتوبوسهای برقی منعقد شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی پیرهادی؛ […]
رئیس کمیسیون سلامت، محیطزیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی را آغاز حرکتی بینظیر در شهر تهران دانست و گفت: در برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی تهران از ظرفیت تمام شرکتهای خودروسازی داخلی استفاده شده و قراردادهایی با اتوبوسسازان داخلی برای خرید اتوبوسهای برقی منعقد شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی پیرهادی؛ در مراسم رونمایی از تجهیزات نوین سنجش آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به برخی انتقادات نسبت به خرید اتوبوسهای برقی خارجی، افزود: با توجه به توان شرکتهای داخلی و از سویی فرسودگی ناوگان حملونقل تهران و تأثیر آن بر افزایش آلایندگی هوای پایتخت، مسلماً امکان نداشت ۲۰ تا ۳۰ سال صبر کرد تا از ظرفیت شرکتهای داخلی استفاده شود. بنابراین شهرداری تهران برای تکمیل نیاز ناوگان تهران و اجرای پروژه برقیسازی اتوبوسرانی قراردادهایی را با شرکتهای خارجی منعقد کرد چرا که تعلل در این زمینه، بازی با جان مردم است. وی همچنین درخصوص زیرساخت اتوبوسهای برقی، تأکید کرد: همزمان با عرضه اتوبوس و تاکسیهای برقی، زیرساختهای لازم در حال اجراست و باید از عزم جدی و حرکت خوب وزیر صمت در این مسیر تشکر کرد.
میزان خودروهای ۲ و ۳ ساله که در معاینه فنی رد میشود، اعلام شد!
رئیس کمیسیون سلامت، محیطزیست شورای شهر تهران، با توجه به مزیت خودروهای برقی، گفت: مسلماً خودروهای برقی هم به دلیل آلایندگی هوا و ذرات معلق و هم به لحاظ آلودگی صوتی، مصرف سوخت و افزایش سلامت مردم دارای مزیتهای بسیار خوبی هستند و ضمن اینکه استفاده از آنها در کاهش آلایندههای گازی و صوتی نقش بسیار مهمی دارند در کاهش مصرف سوخت و افزایش سلامت مردم نیز تأثیر قابلتوجهی خواهند داشت. وی یادآور شد: ۲۲ درصد خودروهای زیر دو سال در معاینه فنی مردود شدند. پیرهادی؛ در ادامه با اشاره به وجود بیش از شش میلیون خودروی فرسوده در کشور، گفت: با این میزان خودروی فرسوده بیش از ۱۰ میلیارد دلار تفاوت مصرف سوخت این خودروها در سال است و اگر خودروهای فرسوده و کامیونها و موتورسیکلت نوسازی شوند، قطعاً این میزان صرفهجویی در مصرف سوخت را خواهیم داشت. وی همچنین به اقدام ارزشمند و بسیار خوب شهرداری تهران در نوسازی تجهیزات مراکز معاینه فنی پس از ۱۳ سال و تأثیر آن کاهش آلایندگی هوای تهران، گفت: از خودروسازان باید گلایه کرد که چرا ۲۲ درصد خودروهای زیر ئ. سال و ۲۹ درصد خودروهای زیر سه سال ساخت در مراجعه به مراکز معاینه فنی مردود میشوند؟ وی در ادامه، با توجه به آمار بالای دریافت معاینه فنی خودروهای پلاک تهران در خارج از تهران، گفت: باید خودروهای پلاک تهران در تهران معاینه فنی انجام شود و از دولت جدید و وزارت کشور میخواهیم مانع این شود که خودروهای پلاک تهران در خارج از تهران اقدام به دریافت معاینه فنی کنند.
الزام معاینه فنی برای موتورسیکلتها
رئیس کمیسیون سلامت، محیطزیست شورای شهر تهران، مسئله بعدی را خرابی دوربینهای نظارتی معاینه فنی ذکر کرد که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود. پیرهادی؛ همچنین الزام معاینه فنی موتورسیکلتها را مسئله مهمی در کاهش آلایندگی عنوان کرد و گفت: از دولت جدید درخواست میشود که به این مسئله توجه جدی کند و این مسئله بازی با جان مردم است و حقالناس است. وی در پایان با توجه به اهمیت محیطزیست و سلامت جامعه، تأکید کرد: باید به فردی رأی داد که مسئله محیطزیست که با جان مردم در ارتباط است جز دغدغهها و برنامههای وی باشد.
گروه خودرو- رئیس مرکز ملی هوا و سازمان حفاظت محیطزیست، گفت: متأسفانه برخی خودروها با اجاره یک کاتالیست در کشور به صورت موقت، تست معاینه فنی را پشت سر گذاشته و بعد کاتالیست را از روی ماشین برمیدارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمد طاهری؛ رئیس مرکز ملی هوا و سازمان حفاظت محیطزیست، پیرامون موضوع بررسی اصلاح […]
گروه خودرو- معاینه فنی خودروها بهواسطه تأثیری که بر کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و کاهش مصرف سوخت دارد، از اهمیت ویژهای برخوردار است. این در حالی است که بهرغم تصریح ماده(۶) قانون هوای پاک، همچنان ضریب نفوذ معاینه فنی در خودروهای سبک در کشور کمتر از ۵۰ درصد و در موتورسیکلتها […]
گروه خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: سالانه حدود ۶۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت به دلیل فقدان معاینه فنی و بیمه شخص ثالث توقیف میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، سردار سید تیمور حسینی؛ افزود: موضوع معاینه فنی و بیمه شخص ثالث از خطوط قرمز پلیس راهور است که در این مورد با […]
گروه خودرو- معاینه فنی خودرو از کلیدیترین مسائلی است که سالانه با پایشهایی که روی خودروهای قدیمیتر انجام میشود، وضعیت سلامت وسایل نقلیه موتوری را تأیید میکند. اما تعرفه انجام این پایشها هر ساله با افزایش قیمت توسط مراکز معاینه فنی همراه بوده که تا حدودی با توجه با افزایش هزینهها منطقی بهنظر میرسید. اما […]
دیدگاه بسته شده است.