میزان شیوع افسردگی در ایران بیش از ۱۲ درصد است

وزیر بهداشت میزان شیوع افسردگی در ایران بیش از ۱۲ درصد است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد افسرده‌های جهان حدود ۹ درصد یا نزدیک به ۱۰ درصد است اما این میزان در کشور ۱۲٫۶ درصد است. به گزارش ایلنا، سید حسن‌قاضی‌زاده‌هاشمی در سخنرانی خود که در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز […]

وزیر بهداشت

میزان شیوع افسردگی در ایران بیش از ۱۲ درصد است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد افسرده‌های جهان حدود ۹ درصد یا نزدیک به ۱۰ درصد است اما این میزان در کشور ۱۲٫۶ درصد است.

به گزارش ایلنا، سید حسن‌قاضی‌زاده‌هاشمی در سخنرانی خود که در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این‌که سلامت روانی به معانی اختلال روانی نیست، اظهار کرد: بیش از ۴۵۰میلیون نفر در سراسر جهان دچار مشکلات روانی هستند و این رقم روز به روز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: تعداد افسرده‌های جهان حدود ۹درصد یا نزدیک به ۱۰درصد است که میزان در کشور ما میزان شیوع افسردگی ۱۲٫۶درصد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد ۱۵درصدی اختلالات ناشی از خستگی، اضطراب و کم‌خوابی و ۳درصدی اختلالات ناشی از بی‌خوابی متذکر شد: متأسفانه دولت‌‌ها و کشور‌ها کم‌تر به این اختلالات توجه دارند و شرایط مناسب و مطلوب این بیماران را مهیا کرده‌اند.

وی با اشاره به زمینه‌های بیماری‌های روانی در کشور ما گفت: بخشی از این بیماری در کشور ما به زندگی ماشینی، محیط‌های آپارتمانی، مشکلات خانواده‌ها و… مربوط می‌شود.

هاشمی تشریح کرد: زمانی که ۲۵درصد ازدواج‌‌ها به طلاق منجر می‌شود دوهزار و ۵۰۰بیمار مبتلا به اعتیاد داریم و ۱۱درصد نرخ بیکاری و علاوه بر این تبعات ناشی از جنگ تحمیلی در استان خوزستان و ایلام باشد به‌طور حتم بیمارهای روانی رشد خواهد کرد.

وی افزود: سالانه ۱۸هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند و ۲۰۰هزار نفر مجروح و معلول می‌شوند که از گروه‌های جوان گرفته تا پیر هستند و این به رشد این بیماری کمک کرده است.

هاشمی با ابراز تأسف از این‌که حمایت از بیماری‌های اعصاب و روان چه از جانب خانواده‌ها و چه از جانب دستگاه‌های مسؤول محدود است، ابراز امیدواری کرد: باید بتوان با برنامه‌ریزی مناسب برای رفاه اجتماعی این بیماران گام‌برداریم.

 

وی با بیان این‌که افتتاح یک‌هزار تخت اعصاب روان در سراسر کشور معادل ۲۰ سال کار است، عنوان کرد: خوشبختانه یک‌هزار تخت در کم‌تر از ۳سال ساخته و آماده شد.