میزان واگن‌های مترو تهران باید دو برابر شود

میزان واگن‌های مترو تهران باید دو برابر شود قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: برای استفاده بهینه از پتانسیل مترو تهران باید میزان واگن‌های موجود دوبرابر شود. به گزارش مناقصه‌مزایده از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، علی‌عبدا…پور افزود: اکنون یک هزارو۲۰۰ واگن در مترو تهران […]

میزان واگن‌های مترو تهران باید دو برابر شود

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: برای استفاده بهینه از پتانسیل مترو تهران باید میزان واگن‌های موجود دوبرابر شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، علی‌عبدا…پور افزود: اکنون یک هزارو۲۰۰ واگن در مترو تهران فعال است که برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر باید این رقم دو برابر شود.

وی با تأکید بر این‌که افتتاح خطوط جدید تا پایان سال این رقم را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: فاصله گذر قطار به خصوص در خطوط ۳ و ۴ کم‌تر از پتانسیل موجود است و باید با تزریق ناوگان جدید به این خطوط، توان مسافربری مترو تهران را افزایش دهیم.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه با تأکید بر توانمندی‌های کشور در حوزه واگن‌سازی گفت: در سال‌های اخیر توان داخلی در ساخت واگن به خوبی افزایش یافته و خوشبختانه اکنون شرکت واگن‌سازی تهران در وضعیت مطلوبی است به گونه‌ای که ساخت واگن‌های مورد نیاز خط ۶ و ۷ به این شرکت واگذار شده است، اما برای تأمین نیاز مترو تهران در مدت کوتاه و رفع برخی از مشکلات مردم در حمل و نقل عمومی پایتخت، نیاز به واردات فوری واگن هم داریم.

 

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پایان با اشاره به این‌که اورهال کردن واگن‌های موجود همواره مورد توجه بوده است، افزود: تعمیرات دوره‌ای قطار‌ها هر ۱۰ هزار کیلومتر و تعمیرات اساسی‌تر در هر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود و ما این اطمینان را می‌دهیم که ایمنی و سلامت مسافران اولویت اول ماست و استفاده از واگن‌های قدیمی با بررسی کافی صورت می‌گیرد.