درخت برجام به ثمر نشست بدون شک مهمترین اخبار صنعت حملونقل در هفته گذشته ورود نخستین هواپیمای ایرباس ۳۲۱ A در هفته گذشته بود. به گزارش تیننیوز، پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ دیماه) پس از مدتها انتظار و پیمودن مسیر دشوار مذاکره برای خرید هواپیما، بالاخره اولین فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ A در فرودگاه مهرآباد به […]
درخت برجام به ثمر نشست
بدون شک مهمترین اخبار صنعت حملونقل در هفته گذشته ورود نخستین هواپیمای ایرباس ۳۲۱ A در هفته گذشته بود.
به گزارش تیننیوز، پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ دیماه) پس از مدتها انتظار و پیمودن مسیر دشوار مذاکره برای خرید هواپیما، بالاخره اولین فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ A در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
در مراسم ورود اولین فروند ایرباس ۳۲۱ A وزیر راه و شهرسازی، علیاکبرصالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، رحمتا…مهآبای، مدیرعامل شرکت فرودگاهها، اصغرفخریهکاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل، مدیرعامل شرکتهای هواپیمایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.
در حالی رسانهها ورود این هواپیما را بعد از ۳۷ و یا حتی ۴۰ سال عنوان میکنند که فرهادپرورش در سخنرانی خود در مراسم ورود هواپیمای ایرباس ۳۲۱ A عنوان کرد: حدود ۲۳ سال گذشته یعنی در سال ۱۹۹۴ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توانست دو فروند هواپیمای نو ایرباس را به ناوگان هوایی خود اضافه کند و ایرباس ۳۲۱ A سومین هواپیمای نو خریداری شده پس از انقلاب است.
ورود این هواپیما بازتاب بسیاری در رسانههای بینالمللی داشت در همین زمینه خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: هواپیمای ایرباس مدل ۳۲۱ A با ظرفیت حمل ۱۸۹ مسافر چهارشنبه گذشته در شهر تولوز فرانسه و با حضور مدیران عامل شرکتهای «ایرانایر» و ایرباس تحویل مقامهای ایرانی شد که این هواپیما روز پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد: ایران پس از مذاکرات هستهای با گروه ۱+۵ و لغو برخی تحریمهایی که علیه این کشور وضع شده بود، درصدد ارتقای سطح کیفی ناوگان هوایی خود است.
این خبرگزاری همچنین به قرارداد ایرانایر با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما از این شرکت هواپیماسازی اشاره کرد و افزود که این قرارداد در سال آینده عملیاتی خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم ورود هواپیمای ایرباس ۳۲۱ A گفت: اولین فروند هواپیمای ایرباس از مجموعه قراردادی یکصد فروندی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت ایرباس بر باند فرودگاه مهرآباد بهزمین نشست. این فرود نمادِ آغاز یک دوران جدید در صنعت هوایی ایران و بازگشت ما به صحنه رقابت بینالمللی و بازپسگیری سهم خود از بازار جهانی است.
وی ادامه داد: این فرود این علامت را به جهان میدهد که ما پشتیبان صلح، آرامش، امنیت و توسعه روابط انسان دوستانه و همچنین اقدام بر مبنای سیاست برد-برد هستیم. نکته حایز اهمیت و قابل توجه آن که این موفقیتها در حالی بهدست آمدهاند که اسرائیل و نیروهای داعشی و پشتیبانانشان در منطقه سعی داشتند و دارند که با جنگ افروزیهای گسترده و دسیسههای مختلف مانع موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران شوند.
طبق گفته آخوندی، میزان صندلی خریداری شده در این قراردادها حدوداً معادل ۵۰ هزار صندلی است که بیش از دو برابر تمام صندلیهای ناوگان فعال موجود است. توجه داشته باشیم که سن ناوگان هواپیمایی ایران حدود ۲۳ سال است. این بدین معنی است که اغلب آنها یا سن بازنشستگی خود را طی کردهاند و یا به زودی به آن میرسند. بنابراین، باید توجه داشت که ظرف ۱۰ سال آتی اکثریت مطلق آنها باید از چرخه فعالیت خارج شوند.
مسؤولان در این مراسم عنوان کردند که تا قبل از پایان سال جاری ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ و ۵ فروند هواپیمای ATR به ناوگان هوایی هما اضافه خواهد شد.
معرفی ایرلاینهای خوش حساب
معرفی ایرلاینهای خوش حساب توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یکی از اخبار مهم صنعت هوایی کشور بود.
در همین راستا، عضو هیأت مدیره و سرپرست دفتر حقوقی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از عزم این شرکت در اجرای برنامههای تشویقی برای شرکتهای هواپیمایی خوش حساب خبر داد و گفت: با وصول بخشی از این بدهیهای معوقه عملکرد مالیمان در سال ۹۴ نسبت به سال قبل بهبود پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه برخی شرکتهای هواپیمایی از انجام این تکلیف قانونی کوتاهی کردهاند، گفت: البته طبق آخرین بررسیهایی که در بین شرکتهای هواپیمایی داخلی انجام دادهایم مشخص شده است که ۴ شرکت هواپیمایی کیشایر، قشمایر، معراج و پویا از نظر مالی عملکرد قابل قبولی داشته و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.