حواس‌‌ها جمع است؟

از آنجا که هرچه باشد ما برای خودمان هوشنگ‌خانی هستیم و از اتفاق خیلی هم حواس‌جمع تشریف داریم، خواستیم از همین تریبون خدمت عزیزان وزیر و وکیل و معاونین و مدیران کل و جزء عرض کنیم که خدای‌ناخواسته در این گیر و دار انتخابات و جلسه و نشست و حرف و مباحثه و وعده و […]

از آنجا که هرچه باشد ما برای خودمان هوشنگ‌خانی هستیم و از اتفاق خیلی هم حواس‌جمع تشریف داریم، خواستیم از همین تریبون خدمت عزیزان وزیر و وکیل و معاونین و مدیران کل و جزء عرض کنیم که خدای‌ناخواسته در این گیر و دار انتخابات و جلسه و نشست و حرف و مباحثه و وعده و شعار و شلوغ و پلوغی و در یک کلام، ترافیک سنگین این روز‌‌ها خدای‌ناخواسته پشت ترافیک گیر نیفتاده و وظایف و مسئولیت‌‌ها و کار و بار خلق‌ا… روی زمین نماند!

بالاخره اینجور که می‌بینید شیطنت‌های تروئیکای اروپایی و جناب عمو سام در فقره هسته‌ای و توافقات قبلی زیاد شده و ظاهراً خیالاتی بیشتر از آنچه رقم زده‌اند در سر دارند و بَدفرم در حال موش دوانیدن هستند، که باید حواس‌‌ها ششدانگ جمع این بچه‌زرنگ‌‌ها باشد که ظاهراً فرصت را غنیمت دانسته و سر و گوش‌شان می‌جنبد.

ایام تابستان و جابه‌جایی مستأجر‌‌ها و رونق بازار اجاره و افزایش قیمت‌ها و بی‌توجهی به نرخ و سقف‌های افزایش اجاره‌بها توسط برخی موجرین گرانقدر هم که قصه تکراری هر ساله است و متولیان مسکن نباید این شرایط که حسابی روی مخ خلق‌ا… است و داد هر چه مستأجر است را درآورده، برایشان علی‌السویه باشد و ایضاً فکری هم برای غربت بازار مصالح و ساخت و ساز نمایند که این رکود چارصباحی دیگر یقه همه را می‌گیرد!

از وضعیت دارو و کمبود و نبود یک‌درمیان داروهای خاص و کمتر خاص و غیرخاص و عمومی و سوپرمارکتی هم که برایتان نگویم که مدت‌هاست در گیرودار مشکل و معضل و عدم مدیریت درست و درمان و توزیع و تأمین و همزاد ناهماهنگی و ناترازی است که عجالتاً در این ماه‌ها کار از کمی تا قسمتی به هرچه بیشتر، کشیده شده است و خبری هم از پیگیری و توضیح و برنامه و گزارش و امید و وعده‌ای هم نیست که لااقل دلمان خوش شود!

وعده سه، چهار ماهه وزارت نیرو برای شروع پمپاژ آب در زاینده‌رود هم که کارش به پنج، شش ماه تأخیر کشیده شده و با در پیش بودن تغییر دولت هم که رسماً روی هوا رفته و کرور کرور شهروند و کشاورز و هکتار هکتار محیط‌زیست و ده‌ها آبخوان را در حسرت گذاشت و کسی به کسی هم نیست!

واردات خودروی نو و کارکرده و هیبریدی هم که فقط هرچند وقت یکبار خبر‌های خوشی از طرفشان به گوش می‌رسد تا جایی که اصل قصه واردات در انبوه خبرهای خوش، گم شده و بیم آن می‌رود که کلاً از دست رفته و سفره‌‌اش پهن نشده، برچیده شود!

افزایش و یا همان ترمیم حقوق پایه کارگری هم که ظاهراً در حالت احتضار به سر می‌برد و عجالتاً به کمک تنفس مصنوعی به زندگی نباتی خود ادامه می‌دهد و مدتی است که حتی دیگر وعده و وعیدش را هم نمی‌دهند و آرام آرام قشر زحمتکش کارگر و کارمند را برای خداحافظی با این امید، آماده می‌کنند!

نمی‌دانم سرعت اینترنت و هزینه آن چه حساب و کتاب و دعوا و لج و لجبازی با هم دارند که هرچه قیمت بالا می‌رود و یا با افزایش میزان ترافیک غیرلازم و بالا آوردن کف میزان گیگ‌‌ها عملاً هزینه مشترکین را بالا می‌برند، سرعت و کیفیت در تقابل با آن‌‌ها شیب نه‌چندان ملایم کاهش را طی می‌کند که به طرز باور نکردنی، ترازی از ناترازی را شاهد باشیم!

بحث ناترازی برقی و گازی هم که هر ساله در اوج سرما و گرما، پای ثابت شب‌های سرد و روزهای داغ‌مان است و چند سالی است، به هیچ وجه تاب دوری ما خلق‌ا… ایرانی جماعت را ندارد!

به هر حال طومار حواس‌هایی که باید جمع باشد، سیاهه بلندبالایی است که آنهایی که به‌نظرمان بیشتر توی ذوق می‌زند را عرض کردیم ولی این رشته سر دراز دارد که توجه و التفات و عنایت ویژه مسئولین محترم را می‌طلبد تا در این دوران گذار، ذهن و فکر و خاطر مردم و بیماران و مام‌میهن و موجر‌‌ها و ارتباطات و ساخت و ساز و خودرویی و معیشتی از غیبت آن مکدر نشود!