عضو هیئت رئیسه اتاق تهران، تقویت نگاه زنجیرهای به تولید و توجه به اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم را از نقاط قوت این برنامه عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما مهدی صادقینیارکی؛ به حاشیه طولانی ساحلی در نوار شمالی و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد دریامحور در برنامههای توسعه قبلی […]
عضو هیئت رئیسه اتاق تهران، تقویت نگاه زنجیرهای به تولید و توجه به اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم را از نقاط قوت این برنامه عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما مهدی صادقینیارکی؛ به حاشیه طولانی ساحلی در نوار شمالی و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد دریامحور در برنامههای توسعه قبلی مغفول مانده بود، اما در برنامه هفتم به این قابلیت توجه شده که یکی از مصادیق نگاه زنجیرهای به تولید از محصولات غذایی و پیرامونی تا شکلگیری صنایع فولاد و انرژیبَر در حاشیه نوار ساحلی و شناورسازی است و با توجه به امکانات موجود میتوان به اهداف بالایی دست یافت. وی ادامه داد: بهطور نمونه یونان با در اختیار داشتن بالاترین ناوگان حملونقل دریایی دنیا و استفاده از امکانات موجود بهعنوان قطب صنعت حملونقل دریایی مطرح شده است که این ظرفیت با وجود امکانات موجود در کشور نیز قابل دستیابی و البته نیازمند توجه ویژه است. به گفته عضو هیئت رئیسه اتاق تهران، تقویت نگاه زنجیرهای به تولید در برنامه هفتم به شکلگیری زنجیره ارزش و همافزاییهای مشخص منتج میشود. وی رشد اقتصادی را مستلزم نگاه و اتصال به زنجیره ارزش جهانی عنوان کرد و افزود: بررسی صنعت برخی کشورهای در حال توسعه همچون بنگلادش، ویتنام و تایوان نشان از رشد صنعتِ این کشورها با تمرکز و اتصال به زنجیره ارزش جهانی است بهطوری که هماکنون بنگلادش با اتصال به زنجیره ارزش صنایع نساجی با جمعیت و نیروی کار ارزان، توانمند شده است. عضو هیئت رئیسه اتاق تهران، با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره ارزش کشور با توجه به ظرفیتهای موجود اضافه کرد: از این پس بایستی علاوه بر نگاه درونگرای مبتنی بر بهکارگیری توانمندی داخلی، تعدادی از کسبوکارهای اصلی را مشخص و به سمت اخذ سهم خود از زنجیره ارزش جهانی حرکت کنیم موضوعی که در برنامه هفتم بهطور عمیق به آن پرداخته نشده و لازم است در برنامههای اجرایی اخذ سهم کشور از دستگاهها پیگیری و دنبال شود.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقاممعظمرهبری، گفت: اقتصاد دریا محور را باید با کمک تجارت رشد دهیم و سهم رشد اقتصادی آن را هم از یک درصد به هشت درصد برسانیم. به گزارش مناقصهمزایده، علی آقامحمدی؛ در آیین رونمایی از پوستر کیش اکسپو، گفت: به نظر تجارت در برنامه چشمانداز آینده ما، یعنی چشمانداز ۱۴۳۰، جزء […]
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری، ضمن اشاره به نبود نقشهراهی برای توسعه دریامحور و عدم مدیریت یکپارچه برای هماهنگی سازمانهای مرتبط در توسعه اقتصاد دریا، اظهار کرد: به دلیل عدم فرهنگسازی و اشاعه آن بین مردم با دریا بیگانه هستیم. به گزارش مناقصهمزایده، حمیدرضا آبایی؛ با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی در […]
گروه راهوشهرسازی -دریاها و خصوصاً دریاهای آزاد و اقیانوسها از مواهب الهی و ذخایر و منابع سرشاری برای افزایش کار و ثروت، تأمین نیازهای حیاتی و تولید اقتدار و بستر مناسبی برای تمدنسازی به شمار میروند؛ در این میان ایران نیز با موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرار داشتن بین دو دریا بالغ بر پنجهزار و […]
دیدگاه بسته شده است.