گروه خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: سالانه حدود ۶۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت به دلیل فقدان معاینه فنی و بیمه شخص ثالث توقیف میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، سردار سید تیمور حسینی؛ افزود: موضوع معاینه فنی و بیمه شخص ثالث از خطوط قرمز پلیس راهور است که در این مورد با […]
گروه خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: سالانه حدود ۶۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت به دلیل فقدان معاینه فنی و بیمه شخص ثالث توقیف میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، سردار سید تیمور حسینی؛ افزود: موضوع معاینه فنی و بیمه شخص ثالث از خطوط قرمز پلیس راهور است که در این مورد با هر وسیله نقلیه و راننده متخلفی بدون اغماض برخورد میشود. وی افزود: موضوع انضباط ترافیکی موضوع ویژه و گستردهای است که پلیس راهور با تمامی ظرفیت خود در میدان حضور پیدا کرده است زیرا کوچکترین بیتوجهی در این زمینه ممکن است جان و ایمنی مردم را به خطر بیندازد. رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: سالانه دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودروی سواری و همچنین خودروهای کار توسط پلیس راهور به دلایل تخلفات مختلف راهنمایی و رانندگی توقیف میشود. سردار حسینی؛ ۳۰ درصد توقیف وسایل نقلیه را مربوط به فقدان دریافت معاینه فنی و همچنین بیمهنامه شخص ثالث عنوان کرد و افزود: در قسمت توقیف خودروها، موضوع معاینه فنی از فراوانی بسیاری برخوردار است. لذا توجه به این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین از شهروندان میخواهیم نسبت به دریافت معاینه فنی و در صورت داشتن شرایط اسقاط خودرو موارد لازم را مورد توجه قرار دهند. وی درباره موتورسیکلتها نیز، اظهار داشت: در مورد موتورسیکلتها شاهد فراوانی عدم برخورداری از بیمهنامه شخص ثالث هستیم که پلیس به جد با آن برخورد میکند. رئیس پلیس راهور فراجا، تأکید کرد که هیچ تمایزی در موضوع بیمهنامه شخص ثالث وجود ندارد و با موتورسیکلتها نیز همانند خودروهای شخصی برخورد خواهد شد. سردار حسینی؛ درباره ثبت تخلف عدم برخورداری از بیمه شخص ثالث توسط سامانههای هوشمند و دوربینهای کنترل ترافیک، گفت: موتورسیکلتها نیز همانند دیگر وسایلنقلیه توسط سامانههای هوشمند رصد و در صورت عدم برخورداری از بیمهنامه جریمه خواهند شد. همچنین سرهنگ فیروز کشیر؛ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز، با اشاره به تخلفات موتورسیکلتها، گفت: طرح ۱۰ پلیس راهور که درباره انضباطبخشی و تردد ایمن موتورسیکلتهاست از ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و هنوز ادامه دارد. برخورد با موتورسواران متخلف از جمله درخواستهای مردم از پلیس بود. همچنین آمارها به ما نشان میدهد که میزان تصادفات موتورسیکلتها بسیار بالاست به همین دلیل پلیس مجبور به اجرای این طرح برای حفظ جان افراد بود. وی در پاسخ به این پرسش که با چه تخلفاتی در این طرح برخورد میشود؛ گفت: در این طرح به تخلفات موتورسیکلتسواران اعم از نداشتن کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه، تردد خلاف جهت و حمل بار غیرمتعارف برخورد میشود. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به آمارها، ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال گذشته و در واقع زمان شروع این طرح، بیش از ۴۴۱ هزار فقره اعمال قانون نسبت به موتورسیکلتها انجام شده است. همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۵۲۱ هزار فقره اعمال قانون انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است. سال گذشته نیز، ۱۴ هزار موتورسیکلت با کفی توقیف شدهاند، همچنین ۲۵ هزار دستگاه موتورسیکلت به صورت ساعتی متوقف شدند. در سالجاری نیز، ۲۰۰۰ دستگاه با کفی توقیف شدند و ۲۹ هزار دستگاه به صورت ساعتی متوقف شدند. در مجموع میتوان گفت که از زمان اجرای طرح ۱۰ تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت اعمال قانون شدهاند. وی با اشاره به تخلف پوشش پلاک، افزود: در سال گذشته، ۹۹ هزار فقره تخلف پوشش پلاک کشف شده و در این زمینه ۵۰۰۰ دستگاه توقیف شد. در سالجاری نیز، ۸۳ هزار دستگاه موتورسیکلت این تخلف را مرتکب شدند که ۱۹۵ دستگاه به این خاطر توقیف شدند. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، ادامه داد: با اجرای این طرح، براساس آمار، پوشش پلاکها ۳۳ درصد کاهش یافت. همچنین آشکارسازی ۲۹ درصد و حمل بار غیرمتعارف ۲۰ درصد کاهش یافت. اما متأسفانه تردد در خطوط ویژه هنوز وجود دارد و ۲۰ درصد نیز افزایش یافته است. کشیر؛ با اشاره به اجرای طرح موتوریار، گفت: این طرح هنوز در حال اجراست و آموزش همکاران من به موتورسیکلتسواران هنوز ادامه دارد. در سه ماهه پایانی سال گذشته، ۴۳ هزار نفر و در سه ماهه سالجاری ۳۷ هزار نفر در این طرح آموزش دیدند. وی درباره حمل بار غیرمتعارف از سوی موتورسیکلتسواران نیز، اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم که عدهای از موتورسواران، به اندازه یک وانت، به موتور بار میزنند در صورتیکه این امر هم خلاف قانون است و هم باعث واژگونی میشود. براساس ماده ۱۶۸ آییننامه، موتورسیکلتسواران نباید برا غیرمتعارف حمل کنند، بنابراین با این مسئله نیز برخورد میشود. به گفته معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در سال گذشته حدود ۴۰۰۰ فقره و در سال جدید حدود ۵۰۰۰ فقره برخورد با این تخلف نیز صورت گرفته است. وی با اشاره به علت مرگ بیشتر موتورسواران، افزود: براساس ماده ۱۶۴ آییننامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان و سرنشینان هر نوع موتورسیکلت یا دوچرخه باید از کلاه ایمنی در طول تردد استفاده کنند بنابراین پلیس با این تخلف برخورد میکند. متأسفانه ۷۰ درصد علت فوت موتورسواران، ضربه سنگین به سر به خاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی است. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، ادامه داد: سالها طول کشید که پلیس راهور توانست با اقدامات فرهنگی و اجرای طرحهای مختلف، استفاده از کمربند ایمنی را برای رانندگان خودروها نهادینه کند. بنابراین اجرای این طرح ۱۰ نیز تا نهادینه شدن رعایت اصول ایمنی و استفاده از کلاه استاندارد توسط موتورسیکلتسواران ادامه خواهد داشت.
گروه خودرو- رئیس مرکز ملی هوا و سازمان حفاظت محیطزیست، گفت: متأسفانه برخی خودروها با اجاره یک کاتالیست در کشور به صورت موقت، تست معاینه فنی را پشت سر گذاشته و بعد کاتالیست را از روی ماشین برمیدارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمد طاهری؛ رئیس مرکز ملی هوا و سازمان حفاظت محیطزیست، پیرامون موضوع بررسی اصلاح […]
گروه خودرو- معاینه فنی خودروها بهواسطه تأثیری که بر کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و کاهش مصرف سوخت دارد، از اهمیت ویژهای برخوردار است. این در حالی است که بهرغم تصریح ماده(۶) قانون هوای پاک، همچنان ضریب نفوذ معاینه فنی در خودروهای سبک در کشور کمتر از ۵۰ درصد و در موتورسیکلتها […]
رئیس کمیسیون سلامت، محیطزیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی را آغاز حرکتی بینظیر در شهر تهران دانست و گفت: در برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی تهران از ظرفیت تمام شرکتهای خودروسازی داخلی استفاده شده و قراردادهایی با اتوبوسسازان داخلی برای خرید اتوبوسهای برقی منعقد شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی پیرهادی؛ […]
گروه خودرو- معاینه فنی خودرو از کلیدیترین مسائلی است که سالانه با پایشهایی که روی خودروهای قدیمیتر انجام میشود، وضعیت سلامت وسایل نقلیه موتوری را تأیید میکند. اما تعرفه انجام این پایشها هر ساله با افزایش قیمت توسط مراکز معاینه فنی همراه بوده که تا حدودی با توجه با افزایش هزینهها منطقی بهنظر میرسید. اما […]
دیدگاه بسته شده است.