معاون کیفیت ایرانخودرو، با بیان اینکه طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونیهای بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایرانخودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آنها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تأثیرگذار در گروه صنعتی ایرانخودرو شده […]
معاون کیفیت ایرانخودرو، با بیان اینکه طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونیهای بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایرانخودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آنها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تأثیرگذار در گروه صنعتی ایرانخودرو شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سهراب برفروشان؛ با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سالجاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاستها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخصهای کیفی ترسیم شده است. وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایرانخودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش بهواسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تأمین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایرانخودرو به دانش فنی و مهارتهای نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکتهای دانشبنیان و شرکتهای تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و…) و نیز به کارگیری اقدامات پیشدستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسکها و فرصتها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت. معاون کیفیت ایرانخودرو، بیان کرد: در همین راستا، در سالجاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقاء و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است. به گفته وی، پیشبینی میشود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخصهای کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط گروه صنعتی ایرانخودرو، با توجه به تمرکز برنامههای بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تأمین همچون برنامههای بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تأمین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقاء و تثبیت سیستمهای تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایرانخودرو، ارتقاء و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تأمینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تأمین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی همگرا و متمرکز در طراحی و تأمین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشمگیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود. برفروشان؛ اظهار کرد: براساس هدفگذاری صورت گرفته، شاخصهای کلیدی کیفیت تأمین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیتهای داخلی و اثربخشی سیستم حل مسئله در حوزه تأمین، دستکم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت. وی در ادامه، با بیان اینکه برنامههای کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایرانخودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخصهای کیفی قبل و بعد از تحویل که عموماً توسط شخص ثالث اندازهگیری میشوند و ارزشیابی پیشرفت برنامههای تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامهها و تأثیر ۲۴درصدی در شاخصهای کلان کیفی بوده است. معاون کیفیت ایرانخودرو، با بیان اینکه این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقاء و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساختهای کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تأمین گروه صنعتی ایرانخودرو، طرحریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقاء و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت. وی با اشاره به اجرای برنامههای بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستمهای تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایرانخودرو، یکپارچهسازی فرآیندهای کیفی حوزه تأمین در گروه صنعتی ایرانخودرو، اصلاح مشخصات و ویژگیهای طراحی و تستپلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شمارهگذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامهها به شمار میرود. برفروشان، بهبودهای قابلملاحظه در شاخصهای کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100)، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامههای بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.
دیدگاه بسته شده است.