حکایت عجیب مصرف کالاهای خارجی در ادارات دولتی

حکایت عجیب مصرف کالاهای خارجی در ادارات دولتی یک نماینده مجلس گفت: تدوین قوانینی در جهت ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در ادارات و سازمان‌های دولتی در مجلس شورای اسلامی یک ضرورت غیرقابل انکار است. میر‌حمایت‌میرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از دستگاه‌های دولتی در ادارات از اجناس خارجی […]

حکایت عجیب مصرف کالاهای خارجی در ادارات دولتی

یک نماینده مجلس گفت: تدوین قوانینی در جهت ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در ادارات و سازمان‌های دولتی در مجلس شورای اسلامی یک ضرورت غیرقابل انکار است.

میر‌حمایت‌میرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از دستگاه‌های دولتی در ادارات از اجناس خارجی استفاده می‌کنند که این عمل خود ‌با اهداف اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

وی همچنین افزود: تدوین قوانینی در جهت ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در ادارات و سازمان‌های دولتی یک ضرورت غیرقابل انکار‌ است که نمایندگان خانه ملت باید در جهت دستیابی به آن از هیچ فعالیتی فروگذار نکنند.

میرزاده در ادامه با اشاره به ضربات مهلک قاچاق به پیکره اقتصاد کشور، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌‌ترین صدمات افزایش قاچاق، تضعیف تولید ملی و کسادی مقوله کارآفرینی در سال‌های گذشته بوده است.

وی گام اول برای مبارزه اصولی با قاچاق را جلوگیری از ورود کالاهای غیرقانونی دانست و اظهار ‌کرد: باید جلوی کانتینرهای قاچاق را در مرز‌ها گرفت و در گام بعدی حمایت از تولید‌کننده داخلی را در دستور کار قرارداد چراکه درصورت ایجاد رقابت سالم، ناخودآگاه کیفیت محصولات داخلی بالا رفته و مصرف کالاهای خارجی کاهش می‌آید.

 

وی همچنین در پایان تأکید ‌کرد: باید به واسطه تدوین قوانین مناسب از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی که در جهت حمایت از مصرف کالاهای داخلی است، حمایت کنیم.