نیاز به ۱۲۰ هزار تن میوه برای شب عید

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان مطرح ‌کرد‌ نیاز به ۱۲۰ هزار تن میوه برای شب عید رییس اتحادیه میوه ‌و سبزی فروشان گفت‌: ۱۲ میلیون خانوار کشور با فرض نیاز به ۱۰ کیلو میوه حدود ۱۲۰ هزار تن میوه نیاز دارد و پیشنهاد‌ها و هشدارهای لازم به مسؤولین ارایه شده است. حسین مهاجران در گفت‌وگو […]

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان مطرح ‌کرد‌

نیاز به ۱۲۰ هزار تن میوه برای شب عید

رییس اتحادیه میوه ‌و سبزی فروشان گفت‌: ۱۲ میلیون خانوار کشور با فرض نیاز به ۱۰ کیلو میوه حدود ۱۲۰ هزار تن میوه نیاز دارد و پیشنهاد‌ها و هشدارهای لازم به مسؤولین ارایه شده است.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با پانا درباره یخ‌زدگی میوه زمستانی و راه‌هایی که ممکن بود میزان خسارات را کم‌تر کند‌، اظهار ‌کرد: در طول ۳۰۰ سال گذشته بارش برف در ابتدای آذر ماه بی‌سابقه بوده است و این درحالی است که برداشت پرتغال در شرق مازندران از ۱۵ آذر آغاز می‌شود و در غرب مازندران نیز از اواخر آذر است و قبل از این تاریخ به دلیل سبز بودن پرتغال برداشت میوه ممکن نیست.

وی افزود: در اتفاق اخیر کوتاهی متوجه کشاورز یا مسؤولان نیست و این برف است که بارش زودهنگام آغاز شده و سرمای ۸ تا ۱۲ درجه زیر صفر سرمازدگی میوه را به دنبال داشته است و به نظر نمی‌رسد که کوتاهی شده باشد.

مهاجران گفت‌: از سوی دیگر جمع‌آوری پرتغال و انبارسازی آن نیز کار یه روز و چند روز نیست و با وجود هشدارهای هواشناسی امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی میوه وجود نداشته است.

رییس اتحادیه میوه ‌و سبزی فروشان عنوان ‌کرد: جمع‌آوری پرتغال از ابتدای آذر آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه می‌یابد و حتی برداشت پس از ایام عید نیز وجود دارد و انبار‌ها به تدریج پذیرای میوه می‌شوند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه چه کمکی به تنظیم بازار میوه شب عید می‌تواند داشته باشد‌، تصریح‌کرد: کار ما اطلاع‌رسانی و ارایه آمار و ارقام صحیح به دولت است به همین دلیل در نامه‌ای که به مسؤولین ارایه شده است نظرات مختلف ارایه شده و اتفاقات سال‌های قبل نیز گوشزد شده است و تصمیم‌گیری با آنهاست و این‌که ارگانی مانند تعاونی روستایی ۵۰هزار تن میوه انبار کند تأثیری در جلوگیری از گرانی میوه شب عید نخواهد داشت.