جنگ قریب‌الوقوع رژیم‌صهیونیستی با حزب‌ا... لبنان و احتمال جنگ هسته‌ای روسیه با غرب!

جهان؛ چشم‌انتظار دیپلماسی برای جلوگیری از ۲ جنگ

گروه سیاسی- دور و بَر کشورمان را که خوب نگاه کنی، دود جنگ را می‌بینی؛ دودی که خیلی وقت است که بلند شده و در حال فزونی گرفتن است. بعد از حمله حماس به رژیم‌صهیونیستی و حمله متقابل صهیونیست‌ها به فلسطینی‌های غزه، همچنان دود ناشی از جنگ در هوا آکنده است. جنگی که با گذشت […]

گروه سیاسی- دور و بَر کشورمان را که خوب نگاه کنی، دود جنگ را می‌بینی؛ دودی که خیلی وقت است که بلند شده و در حال فزونی گرفتن است. بعد از حمله حماس به رژیم‌صهیونیستی و حمله متقابل صهیونیست‌ها به فلسطینی‌های غزه، همچنان دود ناشی از جنگ در هوا آکنده است. جنگی که با گذشت بیش از یک‌سال و کشته شدن صد‌ها هزار فلسطینی همچنان ادامه دارد. اما ورود بازیگران جدید به آن، هر لحظه شرایط را برای مردم منطقه سخت‌تر می‌کند. رژیم‌صهیونیستی در خلال جنگ غزه که فلسطینیان آن را طوفان‌الاقصی نام‌گذاری کردند، برخی از سرداران حزب‌ا… لبنان را ترور کرد که ادامه این جنایت، باعث شد تا پای حزب‌ا… لبنان به درگیری صهیونیست‌ها با غزه باز شود. حزب‌ا… لبنان نیز حملاتی متقابل به شهرک‌نشینان اسرائیل داشتند و حالا رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده، طرحی را برای حمله به حزب‌ا… لبنان دارد؛ طرحی خطرناک که بی‌شک دامنه آن به تمام کشورهای منطقه علی‌الخصوص کشورمان نیز کشیده خواهد شد. سیدحسن نصرا…، رهبر حزب‌ا… لبنان نیز، اعلام کرده که در صورت وقوع جنگ، این گروه هیچ محدودیت قانونی و… را نمی‌پذیرد و با تمام قوا به صهیونیست‌ها حمله خواهد کرد.

احتمال جنگ هسته‌ای غرب

از سوی دیگر آتش جنگی که روسیه چند سال قبل در اوکراین به پا کرد، همچنان بلند است. پوتین رئیس‌جمهور روسیه هرگز فکر نمی‌کرد که گرفتن مجدد بخش‌هایی از خاک اوکراین باعث فاجعه‌ای عظیم در منطقه شود. وی که پیش‌تر و در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به شبه‌جزیره کریمه در اوکراین حمله و آن را تصرف کرد، این بار و در دولت بایدن دستور حمله به اوکراین را صادر و دو شهر بزرگ این کشور را که موقعیت‌های استراتژیک در تأمین گاز اروپا و غله ایفا می‌کردند، تصرف کرد. این حمله، این بار با واکنش شدید کشورهای غربی و آمریکا همراه شد تا جایی که بسیاری از کشورهای اروپایی برای کمک به اوکراین دست به کار شدند و تسلیحاتی را برای جنگ با روسیه در اختیار این کشور گذاشتند. داستان اما از جایی خطرناک شد که ادامه تسلیحات غربی به اوکراین فزونی گرفته و پوتین اعلام کرد که در صورت ادامه کمک‌ها برای حمله به روسیه، دستور استفاده از سلاح هسته‌ای را خواهد داد! وی البته اعلام کرد که حاضر است پیش از اقدامات آتی، در نشستی با آمریکا درباره همه مسائل به گفتگو بنشیند؛ گفتگویی که اگر منجر به راه‌حل موفق نشود، روزهای خطرناکی را برای کل مردم جهان به ارمغان خواهد آورد زیرا روسیه و آمریکا بیش‌ترین تسلیحات هسته‌ای جهان را در اختیار دارند و درگیری آن‌ها با هم بسیاری از جغرافیای زمین را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد!

حال در روزهای خطرناکی هستیم؛ از یک‌سو خطر جنگ رژیم‌صهیونیستی با حزب‌ا… لبنان بالاست و شواهد نشان از آغاز قریب‌الوقوع جنگ بین آن‌ها را می‌دهد. رژیم‌صهیونیستی بعد از آنکه غزه را با خاک یکسان کرد و بخش عظیمی از رفح را نیز از بین برد، اعلام کرده که نیروهایش را به نزدیکی مرز لبنان خواهد فرستاد و در آن سو نیز حزب‌ا… لبنان آماده جنگی فراگیر شده است. در غرب نیز نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات صلح دیده نمی‌شود و شروطی که پوتین برای توافق اعلام کرده، عملاً بن‌بستی کامل است و با جواب منفی آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین مواجه شده و احتمال جنگ هسته‌ای در غرب نیز می‌رود. حال باید تنها چشم به دیپلماسی داشت که شاید بتواند گره کور دو جنگی را باز کند که هر کدامشان هزاران نفر را به کام مرگ خواهد کشاند.