بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری تهران، سه‌شنبه در شورای شهر

بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری تهران، سه‌شنبه در شورای شهر بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال جاری کم‌تر از ۵ درصد افزایش داشته است. به گزارش سایت شهر نوشت، فردا در جلسه علنی شورای شهر تهران، آخرین لایحه بودجه مدیریت کنونی […]

بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری تهران، سه‌شنبه در شورای شهر

بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال جاری کم‌تر از ۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سایت شهر نوشت، فردا در جلسه علنی شورای شهر تهران، آخرین لایحه بودجه مدیریت کنونی شهرداری تهران به شورای شهر ارایه خواهد شد.

آخرین بودجه شورای شهر تهران کم‌ترین افزایش را نسبت به سال‌های گذشته داشته و بودجه شهرداری نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره ویژگی‌های بودجه سال ۹۶ شهرداری گفت: در هزینه‌های نگهداشت پروژه‌ها باید تجدید نظر شود، همچنین جز بزرگراه شهید شوشتری اعتباری برای پروژه‌های جدید پیش‌بینی نخواهد شد.

به گفته وی، بودجه سال ۹۶ شهرداری براساس سیاست‌های انقباضی تدوین شده است.

روز سه‌شنبه در مهلت قانونی شهرداری، لایحه بودجه سال ۹۶ به شورای شهر تهران ارایه می‌شود.

در همین ارتباط، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تقدیم بودجه سال آینده پایتخت توسط شهردارتهران به شورای شهر در جلسه علنی سه‌شنبه ۲۸ دی خبر داد.

ناصر امانی گفت: خوشبختانه طی دوره ۱۰ ساله گذشته مدیریت شهری در تهران هرساله لایحه بودجه برابر قانون و در موعد مقرر-اواخر دی ماه‌ـ تقدیم شورای شهر شده است.

وی با تأکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم با نگاهی واقع‌گرایانه ردیف‌های درآمدی را مطرح و پیشنهادات را به نحوی ارایه کنیم که در تحقق آن هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیایید، گفت: بودجه سال آینده مدیریت شهری پایتخت در جلسه علنی سه‌شنبه هفته جاری به شورای شهر ارایه خواهد شد تا انشاا… مراحل تصویب را در شورا سپری و در موعد مقرر به شهرداری تهران ابلاغ شود.

امانی با اشاره به این‌که بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران با سال ۱۳۹۵ تفاوت عمده‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت‌هایی که داریم برای سال آینده تنها در بخش‌هایی که قانون ما را مکلف کرده است افزایش بودجه داشته‌ایم. به عنوان نمونه باید تأکید کنم که قانون شهرداری را موظف کرده است که سالانه افزایش حقوق کارمندان را در بودجه لحاظ کند.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان این‌که بودجه سال ۹۶ به نسبت سال قبل تنها ۳٫۴ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت درصدر اولویت‌های بودجه شهرداری قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که تقریباً ۳۳درصد بودجه سال آینده شهرداری تهران اختصاص به توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت دارد، عنوان کرد: ۲ هزار میلیارد دلار اوراق مشارکت نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که با احتساب این مبلغ؛ سهم حمل و نقل عمومی در بودجه سال ۹۶ به ۴۰ درصد خواهد رسید.

امانی در ادامه نکته قابل توجه در بودجه سال آینده شهرداری تهران را کاهش بخشی از درآمدهای پایدار مدیریت شهری اعلام کرد و افزود: متأسفانه دولت یازدهم سهم شهرداری‌های کلان‌شهر‌‌ها از محل دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده در برنامه ششم را هم کاهش و هم مکانیزم توزیع را تغییر داده است که این موضوع قطعاً مدیران شهری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم درآمدهای پایدار پایتخت درسال آینده به نسبت سال جاری حداقل ۱۵۰۰ میلیارد کاهش پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران تأکید کرد: گرچه با توجه به برنامه ششم توسعه دولت سهم درآمدهای پایدار کم می‌شود اما شهرداری تهران همچنان تلاش می‌کند تا درآمدهای ناپایدار را در سال آینده افزایش ندهد.

 

امانی با تأکید بر این‌که همواره کاهش هزینه‌ها و توجه به اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری در پایتخت بوده است، ادامه داد: شهرداری تهران در تلاش است که با کاهش هزینه‌ها و همچنین صرفه‌جویی بیش‌تر کمبود درآمدهای پایدار را جبران کند.