مرگ در کمین مبتلایان صرع پایدار

مرگ در کمین مبتلایان صرع پایدار دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به نشانه صرع پایدار، گفت: در صورتی که این نوع صرع به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند برای بیمار خطر مرگ به همراه داشته باشد. به گزارش فارس، سانازاحمدی در نشست خبری که در ارتباط با برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی […]

مرگ در کمین مبتلایان صرع پایدار

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به نشانه صرع پایدار، گفت: در صورتی که این نوع صرع به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند برای بیمار خطر مرگ به همراه داشته باشد.

به گزارش فارس، سانازاحمدی در نشست خبری که در ارتباط با برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع برگزار شد، اظهارداشت: این کنگره ۶ تا ۸ بهمن ماه امسال در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و محور اصلی آن صرع پایدار در بزرگسالان و اطفال است.

وی افزود: علاوه بر مهمانان و استادان داخلی ۶ استاد برجسته در حوزه صرع از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه و هندوستان در کنگره حضور خواهند داشت و ۴ کارگاه نیز برای شرکت‌کنندگان در حوزه تکنیک پرستاری در صرع، مسایل دارویی و… برگزار می‌شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع ادامه داد: متخصصین مغز و اعصاب، متخصصین مغز و اعصاب اطفال، جراحان اعصاب، طب اورژانس و روان پزشکان و پزشکان عمومی جامعه هدف این کنگره است و آخرین تکنیک‌های درمانی در حوزه صرع در این کنگره ارایه خواهند شد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: حمله‌های تشنجی صرع اصولاً یک تا دو دقیقه به طول می‌انجامد و اگر ضربه به سر نخورد عموماً این حملات خطرناک نیستند ولی گاهی به صورت نادر حملات بیش از یک ربع زمان خواهد برد که در این حالت صرع پایدار بوده و درمان آن سخت و حتی گاهی با خطر مرگ همراه است.

احمدی گفت: صرع پایدار در صورت عدم درمان ممکن است با عوارض پایدار مغزی همچون اختلال در تکلم و حرکت را به همراه داشته باشد. همچنین هر فرد مصروع ممکن است یک بار دچار صرع پایدار شود.

احمدی عنوان کرد: سرعت عمل در تشخیص و درمان صرع به ویژه صرع پایدار بسیار حایز اهمیت است و حتی یک دقیقه تأخیر در درمان می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، در هر دقیقه که بیمار دچار صرع پایدار شده نوع خاصی از دارو باید برای بیمار ارایه شود که خوشبختانه به‌طور کلی در درمان صرع مشکل دارویی در کشور نداریم.

 

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع خاطرنشان کرد: البته یک دارویی تحت عنوان لرازپام وریدی برای بیماران مصروع دچار کمبود است که این نوع دارو وارداتی بوده ولی حتی در دسترس بیمارستان‌ها در بسیاری از مواقع نیست و پزشکان از داروهای جایگزین در این زمینه استفاده می‌کنند.