درگیری و ناآرامی در بحرین در پی اعدام ۳ جوان شیعه

    مناطق مختلف بحرین در پی اعدام ۳ جوان شیعه توسط رژیم آل‌خلیفه شاهد ناآرامی و اعتراضات شهروندان این کشور بود.به گزارش مهر به نقل از «صوت‌المنامه»، دامنه اعتراضات مردمی در بحرین به دنبال اعدام ۳ جوان شیعی به دست رژیم آل‌خلیفه لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود.رژیم آل‌خلیفه در نهایت پیکرهای ۳ شهید بحرینی […]

    مناطق مختلف بحرین در پی اعدام ۳ جوان شیعه توسط رژیم آل‌خلیفه شاهد ناآرامی و اعتراضات شهروندان این کشور بود.به گزارش مهر به نقل از «صوت‌المنامه»، دامنه اعتراضات مردمی در بحرین به دنبال اعدام ۳ جوان شیعی به دست رژیم آل‌خلیفه لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود.رژیم آل‌خلیفه در نهایت پیکرهای ۳ شهید بحرینی را به خانواده‌هایشان تحویل نداد.

براساس این گزارش، آل‌خلیفه پیکر این شهدا را در قبرستان ماحوز دفن کرد.

مسؤول پیگیری امور اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل: اعدام ۳ جوان بحرینی خارج از قانون است

اقدام رژیم آل‌خلیفه در دفن اجباری شهدای بحرینی در قبرستان ماحوز در حالی است که خانواده‌های شهدا اصرار زیادی برای تحویل گرفتن پیکرهای فرزندانشان داشتند.

«اگنس کالامارد» مسؤول پیگیری امور اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل در واکنش به اعدام ۳ جوان بحرینی از سوی آل‌خلیفه این اعدام‌‌ها را قتل خارج از قانون توصیف کرد.

وی افزود: عباس السمیع، علی‌السکنیس و سامی مشیمع در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند و محاکمه آنها ظالمانه و ادله وارده ضد آنها را واهی توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، بحرینی‌های ساکن منطقه الدراز در اعتراض به اقدام جنایتکارانه رژیم آل‌خلیفه، تظاهرات گسترده‌ای را علیه این رژیم برگزار کردند.

بحرینی‌های ساکن منطقه «بنی‌جمره» نیز در اعتراض به این اقدام آل‌خلیفه تظاهرات گسترده برپا کردند.

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اعدام ۳ جوان بحرینی، گفت: از مطالبات برحق مردم بحرین که منطبق با منشور سازمان ملل است، حمایت معنوی و سیاسی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که حکومت بحرین بجای اتکا به بیگانگان باید به مردم فهیم کشورش متکی باشد، افزود: اعدام ۳ جوان بحرینی که به روش دموکراتیک مطالبات مردم را فریاد می‌زدند، نقض آشکار حقوق بشر است. سکوت جهانی و هم‌پیمانی بحرین با سیاست‌های سرکوبگرانه و مداخله جویانه لندن و ریاض نشانگر رفتار مدعیان حقوق بشر در غرب و مدعیان خادم‌الحرمین در ریاض است.

آل‌خلیفه پیکر شهدای اعدامی را بدون اجازه خانواده دفن کرد

رژیم آل‌خلیفه ضمن خودداری از تحویل پیکرهای ۳ جوان اعدام شده به خانواده‌هایشان، آنها را در قبرستان ماحوز دفن کرد.

به گزارش «صوت‌المنامه»، رژیم آل‌خلیفه در نهایت پیکرهای ۳ شهید بحرینی را به خانواده‌هایشان تحویل نداد.

براساس این گزارش، آل‌خلیفه پیکر این شهدا را در قبرستان ماحوز دفن کرد.

اقدام رژیم آل‌خلیفه در دفن اجباری شهدای بحرینی در قبرستان ماحوز در حالی است که خانواده‌های شهدا اصرار زیادی برای تحویل گرفتن پیکرهای فرزندانشان داشتند.

واکنش سازمان ملل به اعدام ۳ جوان بحرینی

مسؤول پیگیری امور اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل به حکم اعدام ۳ جوان بحرینی از سوی آل‌خلیفه واکنش نشان داد.

به گزارش مرآه‌البحرین، اگنس کالامارد، مسؤول پیگیری امور اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل در واکنش به اعدام ۳ جوان بحرینی از سوی آل‌خلیفه این اعدام‌‌ها را قتل خارج از قانون توصیف کرد.

وی افزود: عباس‌السمیع، علی‌السکنیس و سامی‌مشیمع در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند و محاکمه آنها ظالمانه و ادله وارده ضد آنها را واهی توصیف کرد.

از سوی دیگر باقر درویش، مسؤول رسانه‌ای کمیته حقوق بشری بحرین اعلام کرد: حاکم بحرین مسؤول قانونی و سیاسی اعدام ۳ جوان بحرینی است.

وی با اشاره به حمایت بین‌المللی از رژیم بحرین از تلاش برای جمع‌آوری سند و پرونده برای شکایت از مرتکبین جنایاتی که روزانه در بحرین صورت می‌گیرد خبر داد.

یوسف المحافظه معاون رییس مرکز حقوق بشر بحرین نیز بیان کرد: اعدام ۳ جوان خارج از قانون و معیار بین‌المللی است.

مقاومت اسلامی بحرین بسیج عمومی اعلام کرد

در پی اجرای حکم اعدام سه مخالف شیعه بحرین مقاومت اسلامی این کشور بسیج عمومی اعلام کرد.

به گزارش سایت النشره، «سرایاالمختار»، مقاومت اسلامی بحرین در واکنش به اعدام ۳ جوان شیعه بحرینی که حکم اعدامشان اجرا شد، اعلام کرد: سرکشی مافیای اشغالگری از تمامی خط قرمزها، ارزش‌‌‌ها و عرف‌‌‌ها فراتر رفته و با کشتار ملت مسلمان و شجاع بحرین از هر طیف و قشری نشان داده است که تمامی تدابیر سرکوبگرایانه را به عناوین مختلف دنبال می‌کند و با جنایت اخیر خود، نشان داد که گورش ر ا به دست خودش کنده است.

 

مقاومت اسلامی بحرین ضمن اعلام عزای عمومی برای این سه جوان بسیج عمومی مطرح کرده و افزود: هر مزدور این رژیم را در هر تشکیلات نظامی یا غیرنظامی هدف قرار می‌دهد.