خدمات پس از فروش تاکسی‌های برقی به‌عهده کیست؟

تردد تاکسی‌های برقی در پایتخت زنگ ورود شتاب‌زده وسایل نقلیه پاک شخصی و عمومی را به صدا درآورده است. خودروهای برقی در بازارهای جهانی چالش‌های مانند شارژ، بیمه و خدمات پس از فروش ندارند. به گزارش بازار، اما در داخل کشور، هر سه چالش مذکور برای وسایل نقلیه نامبرده وجود دارد، شرکت‌های خودروساز یا واردکننده […]

تردد تاکسی‌های برقی در پایتخت زنگ ورود شتاب‌زده وسایل نقلیه پاک شخصی و عمومی را به صدا درآورده است. خودروهای برقی در بازارهای جهانی چالش‌های مانند شارژ، بیمه و خدمات پس از فروش ندارند. به گزارش بازار، اما در داخل کشور، هر سه چالش مذکور برای وسایل نقلیه نامبرده وجود دارد، شرکت‌های خودروساز یا واردکننده وسایل نقلیه برقی مدعی تأمین خدمات پس از فروش هستند، اما تاکنون اقدامی قابل‌توجهی انجام ندادند، در این باره عباسعلی غیاثی؛ دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، اظهار داشت: با توجه به عرضه و واردات خودروهای برقی در کشور، شبکه خدمات پس از فروش این محصولات در حال آماده‌سازی جهت ارائه خدمات است. وی درباره استهلاک خودروهای برقی، گفت: اگر بخواهیم خودروهای بنزینی، دیزلی و برقی را از نظر شیوه و ساختار عیبیابی قیاس کنیم، برقی‌ها تعمیرات ساده و راحت‌تری دارند؛ تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات خودروهای برقی بسیار کمتر از محصولات بنزینی و گازوئیلی است. غیاثی؛ با اشاره به ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: تأمین و ارائه خدمات پس از فروش تاکسی‌های برقی به‌عهده خودروسازان است، شهرداری و تاکسیرانی وظیفه تأمین ایستگاه شارژ را دارند. دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، با بیان اینکه تأمین باتری چالش اصلی خودروهای برقی می‌باشد، گفت: شرکت‌های خودروساز و واردکننده وعده تأمین باتری را دادند، با توجه به قیمت بالای باتری تهیه آن در شبکه خدمات پس از فروش به سرعت انجام نخواهد شد.