نیاز مبرم به ایجاد برند در اصل تولید و توسعه

عضو و خزانه‌دار هیأت رییسه اتاق اصناف مشهد اعلام کرد‌ نیاز مبرم به ایجاد برند در اصل تولید و توسعه در کشور ما صحبت از برندسازی، برندینگ و مشاوره آن کم نیست، این روز‌‌ها اصناف تولید‌کننده نیز در تکاپوی ایجاد برندهای معتبری هستند که قابلیت رقابت با همنوع خارجی خود را در داخل و خارج […]

عضو و خزانه‌دار هیأت رییسه اتاق اصناف مشهد اعلام کرد‌

نیاز مبرم به ایجاد برند در اصل تولید و توسعه

در کشور ما صحبت از برندسازی، برندینگ و مشاوره آن کم نیست، این روز‌‌ها اصناف تولید‌کننده نیز در تکاپوی ایجاد برندهای معتبری هستند که قابلیت رقابت با همنوع خارجی خود را در داخل و خارج کشور داشته باشد، ضمن این‌که باید در نظر داشت که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست، بلکه در برندینگ ما باید ذهنیت مردم را نسبت به برند به شکل خاصی دربیاوریم، خاص شویم و افرادی خاص یا عام به سمت ما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مشهد در همین زمینه خزانه‌دار و عضو هیأت رییسه اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: در ایجاد یک برند بر جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده شده و بدین وسیله برای مشتریان و سایر ذی‌نفعان جلوه‌ای ارزشمند ایجاد خواهد کرد.

هادی مخملی در ادامه افزود: ما امروز در اصل تولید و توسعه نیاز مبرم به ایجاد برند داریم و برند مزیتی است که به عنوان یک ظرفیت نسبی و مزیت رقابتی می‌توان از آن یاد کرد، دانشی است که با برتری دادن به یک برند باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت شده و اعتبار و شهرت آن به‌طور مستقیم می‌تواند منجر به فروش بیش‌تر و قیمت گران‌تر محصولات و خدمات شود.

وی با اشاره به این‌که ما نباید مصرف‌کننده صرف برندهای خارجی باشیم، اضافه‌ کرد: امروزه ما برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند تولید کالاهای با کیفیت ایرانی و استفاده از روش‌های هوشمندانه تجارت و تولید ثروت هستیم، تا سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند و از همه مهم‌تر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای تولید‌کننده شود که ارزش آن می‌تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی‌های فیزیکی آن صنف یا شرکت باشد.

خزانه‌دار و عضو هیأت رییسه اتاق اصناف مشهد بیان ‌کرد: با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت مدگرایی، در اختیار داشتن برند یا نام‌های تجاری معتبر به عنوان یک ضرورت در ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می‌رود.

مخملی خاطرنشان ‌کرد‌: ما در برندسازی باید دنبال اصولی باشیم که کالای ایرانی در داخل و خارج کشور تبدیل به یک سرمایه اجتماعی شده و باعث ایجاد اعتماد در بین مصرف‌کنندگان شود.

وی گفت: ما می‌دانیم که اهمیت برند برای مشتری به واسطه دانش مشتری از برند ایجاد می‌شود و این مهم به واسطه تعدادی از عوامل ناشی می‌شود که می‌توان برند‌سازی کشوری و تلاش برای جذب توریست و کسب‌ و کار را از مهم‌ترین این عوامل برشمرد.