معرفی ۱۲۰ چوبدار متخلف و اخلالگر در قیمت گوشت قرمز

معرفی ۱۲۰ چوبدار متخلف و اخلالگر در قیمت گوشت قرمز رییس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده کشور گفت: تا‌کنون ۱۲۰ چوبدار متخلف که در قیمت‌سازی گوشت قرمز در بازار تهران نقش داشتند به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان معرفی شده‌اند. منصورپوریان در مصاحبه با خبرگزای صداوسیما با اشاره به این‌که چوبداران و قصاب‌‌‌ها عامل اصلی قیمت‌سازی […]

معرفی ۱۲۰ چوبدار متخلف و اخلالگر در قیمت گوشت قرمز

رییس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده کشور گفت: تا‌کنون ۱۲۰ چوبدار متخلف که در قیمت‌سازی گوشت قرمز در بازار تهران نقش داشتند به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان معرفی شده‌اند.

منصورپوریان در مصاحبه با خبرگزای صداوسیما با اشاره به این‌که چوبداران و قصاب‌‌‌ها عامل اصلی قیمت‌سازی در بازار گوشت قرمز هستند، اظهار کرد: متأسفانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با این شورا برای برخورد با متخلفان همکاری لازم را ندارد و برخورد نمی‌کنند.

وی گفت: توزیع گوشت قرمز وارداتی و داخلی ۶۵ درصد بازار به ویژه استان تهران را تحت‌تأثیر قرارداده و سبب کاهش نسبی قیمت شده است.

رییس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده کشور افزود‌: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت قرمز منجمد وارداتی و گوشت قرمز تولید داخل ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است اما در برخی از قصابی‌‌‌ها گوشت تولید داخل را بیش از ۳۲ هزار تومان نیز می‌فروشند.

پوریان گفت: هم اکنون گوشت قرمز تولید داخل به وفور وجود دارد و ۳۰ درصد بیش از نیاز بازار است.

وی افزود: جمعیت دام آماده کشتار در کشور با توجه به زایش‌‌‌ها در بهار امسال بسیار زیاد است به همین علت از کاهش قابل توجه قیمت دام زنده نگرانیم چون دامدار بیش از این متضرر خواهد شد.

رییس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده کشور قیمت هر کیلو گوشت دام زنده گوسفند را حدود ۱۳ هزار تومان اعلام‌ کرد و گفت: با این وجود شاهد قیمت بالای گوشت قرمز در بازار هستیم.

پوریان تصریح‌ کرد: قصاب‌‌‌ها و دلالان دام زنده عامل اصلی ایجاد تلاطم و موج در بازار گوشت قرمز به ویژه در استان تهران هستند.

وی گفت: آنها توانستند با ایجاد تلاطم در بازار و بازی با قیمت دولت را به واردات مجبور کنند در حالی که تولید داخل در شرایط مطلوبی بود.

 

رییس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده کشور افزود: هم اکنون سردخانه‌های کشور از گوشت وارداتی پر شده است و جایی برای ذخیره گوشت قرمز تولید داخل که قرار است از بهمن انجام شود نداریم.