سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار خودرو در آخرین ماه امسال هم نتوانست به شرایط طلایی سالهای قبلش نزدیک شود، گفت: بازار خودرو باوجود حمایتهای ویژه مسؤولان و دولت، پس از «کمپین نخریدن خودرو» توسط مصرفکنندگان همچنان در رکود است. به گزارش خانه ملت رمضانعلی سبحانیفر با بیان […]
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار خودرو در آخرین ماه امسال هم نتوانست به شرایط طلایی سالهای قبلش نزدیک شود، گفت: بازار خودرو باوجود حمایتهای ویژه مسؤولان و دولت، پس از «کمپین نخریدن خودرو» توسط مصرفکنندگان همچنان در رکود است.
به گزارش خانه ملت رمضانعلی سبحانیفر با بیان اینکه تعطیلات نوروزی نیز بازار خودرو را از خواب زمستانی بیدار نکرد، گفت: بازار خودرو در آخرین ماه سال هم نتوانست به شرایط طلایی سالهای قبلش نزدیک شود و باوجود حمایتهای ویژه مسؤولان و دولت، پس از کمپین نخریدن خودرو توسط مصرفکنندگان همچنان آرام به فعالیت ادامه میدهد.
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارایه بسته خروج از رکود دولت افزود: انتظار دولت این بود که پس از ارایه این طرح بازار خودرو از رکود خارج شده و گرایش و توان مردم برای خرید افزایش یابد، اما این انتظار هم به نتیجه نرسید و رکورد ادامه یافت.
متولی قراردادن بخش خصوصی سبب تحول در کیفیت خودروها میشود
سبحانی فر با بیان اینکه دولت در طرح وام ۲۵ میلیونی خودرو اصولی عمل نکرد، ادامه داد: اصل حمایت از صنعت خودرو پذیرفته شده است؛ اما نحوه حمایت باید همراه با برنامهریزی باشد و اهداف بلندمدت در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه با متولی قراردادن بخش خصوصی تحول در کیفیت خودروها رخ میدهد، یادآور شد: بخش خصوصی بازار و نیازهای آن را میشناسد و به مشتریمداری معتقد است و سبب تغییرات بنیادین در کیفیت و خدمات خودرو میشود، اما دو شرکت خودروسازی با این کیفیت پایین سالها زیان میدهند و به دلیل بسته بودن مرزها، مشتری چارهای جز مصرف آن ندارد که این عاملی برای این شده که آنها پاسخگوی هیچ چیزی نباشند.
شرایط بازار انحصاری به نفع فروشنده است
سبحانی فر افزود: با توجه به کمبود تولیدکننده در بازار خودروی ایران و موانع فراوان برای ورود صنعت به بازار رقابت حق انتخاب مشتری بسیار محدود میشود.
وی با بیان اینکه در شرایط بازار انحصاری شرایط به نفع فروشنده است و خریدار نیز متضرر میشود، ادامه داد: در این حالت و به خاطر نبود رقیب بهایی به کیفیت محصول داده نمیشود و استانداردهای اجباری به شکل حداقلی اجرا میشوند.
ایران باید به قطب تولید و تعمیرات خودرو در منطقه تبدیل شود
سبحانیفر با انتقاد از قیمت بالای خودرو داخلی با توجه به کیفیت پایین آن اظهار داشت: اگر انتظار این است که از خودروی داخلی حمایت شود و مردم گرانی خودروها را بپذیرند، باید نشان دهیم این افزایش نه از سر توان چانهزنی و متکلم وحده بودن در بازار خودرو بلکه به دلیل ارایه خدمات بیشتر یا محصول باکیفیتتر است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قراردادهای جدید خودرویی، تصریح کرد: ایران باید به قطب تولید و تعمیرات خودرو در منطقه تبدیل شود و در قراردادهای جدید علاوه بر تولید مشترک بخشی از تولیدات به نام ایران صادر شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.