قادرمرزی:شرط توفیق طرح لیزینگ مسکن

  عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن آینده طرح لیزینگ مسکن و همچنین افزایش سقف تسهیلات در این حوزه، گفت: شرط توفیق این طرح و همچنین افزایش وام مسکن کاهش بازپرداخت تسهیلات متناسب با نرخ تورم و توان مالی مردم است. حامد قادرمرزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن آینده […]

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن آینده طرح لیزینگ مسکن و همچنین افزایش سقف تسهیلات در این حوزه، گفت: شرط توفیق این طرح و همچنین افزایش وام مسکن کاهش بازپرداخت تسهیلات متناسب با نرخ تورم و توان مالی مردم است.

حامد قادرمرزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن آینده طرح لیزینگ مسکن و همچنین افزایش سقف تسهیلات در این حوزه، گفت: عملیاتی شدن طرح لیزینگ مسکن در شرایط کنونی کشور، در صورتی که با بازپرداختی همسو با تورم و توان مالی افراد صورت بگیرد می‌تواند به بهبود شرایط بازار مسکن منجر شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که اقتصاد مسکن درحال حاضر در رکودی مثال زدنی گرفتار است، تصریح کرد: ارایه تسهیلات مسکن متناسب با نیاز جامعه می‌تواند تحرکی مطلوب در این بازار ایجاد کند.

بازار مسکن نیازمند محرکی اساسی برای بهبود شرایط

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که بازارمسکن نیازمند محرکی اساسی برای بهبود شرایط و خروج از رکود است، افزود: محدودیت‌های پیش روی بازار مسکن با ارایه تسهیلات فعلی بازپرداخت‌های بیش از توان مالی مردم است.

قادرمرزی با بیان این‌که سیاست دولت حوزه لیزینگ مسکن باید شفاف و مشخص باشد، گفت: اگر طرح لیزینگ مسکن نیز با بازپرداختی بیش از یک میلیون تومان در ماه همراه باشد؛ نمی‌توان به خروج از رکود در این بازار یا توفیق این طرح امیدوار بود.

توفیق لیزینگ مسکن درگروه کاهش بازپرداخت تسهیلات

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که در نظر گرفتن شرایط دریافت و بازپرداخت تسهیلات مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که می‌تواند توفیق لیزینگ مسکن را ممکن کند، تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات مسکن با توان مالی اقشار پردرآمد جامعه هم‌‌‌خوانی دارد.

وی ادامه دارد: تجدیدنظر در میزان بازپرداخت تسهیلات مسکن و همچنین سود این وام‌ها ضروری است.

قادرمرزی با تأکید بر ضرورت تجدید نظر شورای پول و اعتبار در خصوص میزان بازپرداخت تسهیلات مسکن، گفت: تسهیلاتی که تنها متقاضی آن قشر مرفه جامعه باشد؛ نمی‌تواند خانه دار کردن افراد ضعیف جامعه را ممکن کند.

وی افزود: اگر طرح مذکور همانند طرح شرکت‌های لیزینگ خودرو باشد، با کمی اصلاحات می‌تواند افراد زیادی را خانه‌دار کند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازار مسکن در چند سال اخیر بسیار کساد بوده و تعداد کمی از مردم می‌توانند در این بازار خرید کنند، اما اگر این طرح ارایه و در مجلس تصویب شود، می‌تواند تا حد زیادی به خارج شدن بازار مسکن از رکود به‌وجودآمده در این چند سال کمک کند.