رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات برعهده سازمان فناوری اطلاعات بود. همچنین نظام تنطیمگری، موضوع توانمندسازی کسبوکارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال […]
رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات برعهده سازمان فناوری اطلاعات بود. همچنین نظام تنطیمگری، موضوع توانمندسازی کسبوکارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال انجام شد. به گزارش ایسنا، محمد خوانساری؛ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در یک نشست خبری، اظهار کرد: در ابتدای دولت چیزی که در حوزه دولت الکترونیک دنبال کردیم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود و موضوع ارتقای زیرساخت برای این پنجره انجام شد. وی افزود: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات برعهده سازمان فناوری اطلاعات بود. همچنین نظام تنطیمگری، موضوع توانمندسازی کسبوکارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال انجام شد. خوانساری؛ گفت: در حوزه دولت الکترونیک دیدگاهی که وجود داشت را تحت عنوان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند یکپارچه کردیم. بنابراین دولت باید از جانب خود امکاناتی را فراهم کند تا بخشخصوصی را توانمند کند. جواد موحد؛ معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه این نشست، اظهار کرد: بحث دولت الکترونیک و هوشمندسازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲ دیده شده و منجر شد که الان ۱۳۸ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصلاند و بیش از ۷۵ درصد خدمات از این طریق ارائه میشود. همچنین بیش از ۴۸ میلیون نفر توانستهاند شناسه دیجیتال از طریق یک بار احراز هویت به دست آورند. وی افزود: برای اولینبار پنجره ملی خدمات موضوعی شکل گرفت. بهطور مثال پنجره واحد مدیریت زمین یکی از آن است و کاربران میتوانند برای تغییر کاربری و سایر موارد از این پنجره استفاده کنند. همچنین در ادامه نشست، حامد منکرسی؛ معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این دولت به آن توجه شد پیامرسانها و سکوهای داخلی بود؛ بهگونهای که میزان کاربران پیامرسانها پنج برابر افزایش پیدا کرد و ترافیک هم به همین مقدار شد (۵ برابر). حتی در بعضی از پیامرسانها تعداد کاربران ۱۰ برابر شد که نشاندهنده اعتماد به ظرفیتهای داخلی است. او افزود: یکی از اقدامات خوبی که انجام شد، قابلیت اینترکانکشن بود که در نوع خود بینظیر بود. اکنون این قابلیت در پنج پیامرسان داخلی وجود دارد و از آن میتوان برای ارائه خدمات نوآورانه استفاده کرد. بحث دیگه مربوط به مراکز و خدمات داده است که ما این نظام را توسعه دادیم و زیرساختهای موجود را با کمک بخشخصوصی فراهم کردیم. سال گذشته برای ۲۰ شرکت خدمات ابری شناسنامه صادر کردیم. منکرسی؛ در ادامه صحبتهایش توضیح داد: معافیتهای مالیاتی از جمله تسهیلات و حمایتهایی بود که در این سه سال به آن توجه شد و این امکان برای کسبوکارها در نظر گرفته شد. مسئله دیگر حکمرانی و مالکیت و کیفیت داده بود که در این سه سال به آن توجه شد تا شاهد رشد و توسعه کسبوکارهای داده محور باشیم.
معاون وزیر ارتباطات، اعلام کرد: نمودار سازمانی جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور تصویب و ابلاغ شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: نمودار سازمانی جدید وزارت ارتباطات و […]
دیدگاه بسته شده است.