بسته حمایتی از صنوف تولیدی هنوز عملیاتی نشده است

رییس فراکسیون اصناف مجلس‌ بسته حمایتی از صنوف تولیدی هنوز عملیاتی نشده است رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وعده‌های داده شده برای در نظر گرفتن بسته حمایتی به واحدهای تولیدی صنوف تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است. شهبازحسن‌پور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: براساس بسته […]

رییس فراکسیون اصناف مجلس‌

بسته حمایتی از صنوف تولیدی هنوز عملیاتی نشده است

رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وعده‌های داده شده برای در نظر گرفتن بسته حمایتی به واحدهای تولیدی صنوف تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

شهبازحسن‌پور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: براساس بسته حمایتی پیشنهاد شده‌، قرار بود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بنگاه‌های کوچک ‌و متوسط قرار بگیرد که در مرحله نخست ۱۰۰ هزار بنگاه صنفی از مجموعه ۶۰۰ هزار بنگاه تولیدی صنفی را شامل شود اما تاکنون در این زمینه اقدام عملی انجام نشده است.

وی ادامه‌ داد: در دو دهه گذشته با وجود تلاش‌هایی که برای توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی شده‌، اما شاهد توفیقات خوبی در این زمینه نیستیم و وظایف دولت در بخش تصدی‌گری‌ کاهش نیافته است.

حسن‌پور تصریح ‌کرد: دولت باید با اعطای تسهیلات حمایتی، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اصناف به ویژه صنوف تولیدی در اقتصاد کشور استفاده کند و زمینه توسعه و رونق واحدهای تولیدی صنوف را مهیا کند.

 

وی با بیان این‌که دولت برای رشد اقتصادی کشور باید بخش غیردولتی اقتصاد را جدی بگیرد، گفت: همچنین برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌، باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی و غیردولتی کشور به‌طور کامل استفاده شود.