رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، گفت: شرکتهای تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه، در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشتهایم دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود، بهخصوص برای کارخانههای بزرگ. به گزارش ایلنا، اصغر فرضیپورقرهلر؛ رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه […]
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، گفت: شرکتهای تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه، در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشتهایم دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود، بهخصوص برای کارخانههای بزرگ. به گزارش ایلنا، اصغر فرضیپورقرهلر؛ رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، گفت: در این اتحادیه حدود هزار و ۶۰۰ عضو جوازدار مشغول به فعالیت هستند و چالشی که امروز با آن مواجه هستیم این است که اکثر کالاهای تولیدکنندگان در بندرعباس دپو شده است و مشکل ترخیص پیدا کردهاند و همین امر باعث شده که اکثر تولیدکنندگان با کمبود قطعات مواجه شوند. رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، گفت: چالش دیگر ما عدم تخصیص ارز بهخصوص برای موتورسیکلت و لوازم یدکی است. اصغر فرضیپورقرهلر؛ اظهار داشت: در میان ۷۵۰ کالای در اولویت، لوازم دوچرخه منظور نشده بود که به وسیله نامهنگاریهای صورت گرفته با وزارت صمت ترتیب اثر داده شد. گرچه کماکان تعدادی کالا باقی مانده است. وی ادامه داد: بهطور کلی عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند زمانی که ارز تعلق نمیگیرد به طبع آن را باید از بازار آزاد تهیه کرد که دچار نوسانهای متعددی است و این دلیل باعث میشود که رکود را در بازار مشاهده کنیم. رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازمیدکی، با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار کارگر در شرکتهای تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه مشغول به کار هستند افزود: این تعداد پرسنل مشکلات خاص خود را هم دارا هستند و ما برای تأمین نیروی کار متخصص از مراکز دانشگاهی تقاضا داشتهایم دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود بهخصوص برای کارخانههای بزرگ. فرضیپورقرهلر؛، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است این در حالی است که شرکتهای تولیدی برای تربیت متخصص، مهندسانشان را به خارج از کشور فرستادهاند.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی همچنین، بیان کرد: درخواست داریم اهتمامی جدی در این خصوص صورت پذیرد مانند بودجه اقساطی که با بانکها تعامل شود و وضعیت صنعت موتورسیکلت یک مقدار بهتر شود. وی گفت: با توجه به تبدیل موتورهای کاربراتوری به سیستم انژکتور مشکلاتی در رابطه با موتورهای مستهلک وجود دارد که طبق دستور در هشت کلانشهر جمعآوری موتورهای مستهلک و جایگزینی آنها با موتورهای انژکتوری باید صورت پذیرد.
رئیس هیئتمدیره قطعهسازان و مجموعهسازان موتورسیکلت، گفت: سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت تولید شد که پیشبینی میکنیم تا پایان امسال به تولید حدود ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برسیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صداوسیما، محمدتقی زردوز؛ درباره تولید قطعات موتورسیکلت در ایران، افزود: در این خصوص ما در سه حالت قرار داریم، در برخی […]
دیدگاه بسته شده است.