تنظیمات جدید گوگل برای سهولت جستجوهای خاص در هر کشور

تنظیمات جدید گوگل برای سهولت جستجوهای خاص در هر کشور برنامه جستجوگر گوگل برای گوشی‌های هوشمند به روز شده و برخی تغییرات جزیی ولی مهم در آن به وجود آمده است. به گزارش فارس به نقل از ۵ گوگل، از جمله این تغییرات می‌توان به اطلاع‌رسانی در مورد تغییر طرح‌های گرافیکی گوگل موسوم به دودل […]

تنظیمات جدید گوگل برای سهولت جستجوهای خاص در هر کشور

برنامه جستجوگر گوگل برای گوشی‌های هوشمند به روز شده و برخی تغییرات جزیی ولی مهم در آن به وجود آمده است.

به گزارش فارس به نقل از ۵ گوگل، از جمله این تغییرات می‌توان به اطلاع‌رسانی در مورد تغییر طرح‌های گرافیکی گوگل موسوم به دودل و همین طور امکان تهیه عکس از صفحات یا اسکرین‌شات با استفاده از برنامه دستیار گوگل یا Google Assistant اشاره کرد.

همچنین در این نسخه کاربران می‌توانند منطقه جستجو یا کشوری که جستجو در آن صورت می‌گیرد را به‌طور دستی تنظیم کنند تا نتایج نمایش داده شده بر همین اساس مرتب و سازمان دهی شوند.

نسخه جدید جستجوگر موبایلی گوگل موسوم به نسخه ۶٫۱۱٫۱۳ که امروز عرضه شده در بخش تنظیمات دارای قسمتی موسوم به Search region است که در آن به جای فهرستی از زبان‌ها کاربران می‌توانند به‌طور دسترسی کشور خاص مدنظرشان را انتخاب کنند و سپس جستجوگر بر روی صفحه خاص ان کشور تنظیم می‌شود.

 

البته اگر کاربران این کار را به‌طور دستی انجام ندهند هم گوگل خود به‌طور خودکار منطقه فرد را بر مبنای تنظیمات جغرافیایی و مکانی کاربر تنظیم می‌کند. در مورد کشورهایی که صفحه محلی آنها در جستجوگر گوگل وجود ندارد آدرس اصلی گوگل یعنی google.com نمایش داده می‌شود.