کلید پاستور به کی می‌رسد؛ پزشکیان یا جلیلی؟

گروه سیاسی- شمارش معکوس دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و کمتر از ۲۴ ساعت تا تعیین چهاردهمین رئیس‌جمهور پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت هست. انتخاباتی که در دور اول و با حضور چهار کاندیدای ریاست جمهوری برگزار و در نهایت با حذف مصطفی پورمحمدی و محمدباقر قالیباف پایان یافت تا سعید جلیلی […]

گروه سیاسی- شمارش معکوس دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و کمتر از ۲۴ ساعت تا تعیین چهاردهمین رئیس‌جمهور پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت هست. انتخاباتی که در دور اول و با حضور چهار کاندیدای ریاست جمهوری برگزار و در نهایت با حذف مصطفی پورمحمدی و محمدباقر قالیباف پایان یافت تا سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری راه پیدا کنند. از آن جایی که کشورمان در حساس‌‌ترین مقطع خود قرار دارد، انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائزاهمیت است. تحولات منطقه خصوصاً قریب‌الوقوع بودن جنگ اسرائیل با حزب‌ا… که طبق گفته مشاور رهبر معظم انقلاب به حضور همه‌جانبه کشورمان در این نبرد منتهی خواهد شد، از یک‌طرف و مشکلات بی‌شمار اقتصادی و فرهنگی برجا مانده همچون تعیین افزایش قیمت سوخت و داستان حجاب و…، از طرف دیگر باعث شده تا بسیاری به دیده‌ای دیگر به این انتخابات نگاه کنند. میدانی که در یک طرف آن مسعود پزشکیان اصلاح‌طلب قرار دارد و در طرف دیگرش سعید جلیلی اصولگرا. تاکنون چندین دور مناظره و برنامه انتخاباتی از سوی این دو مدعی اصلی ریاست جمهوری به انجام رسیده تا مردم بیشتر با این فرد مورد اعتماد نظام آشنا شوند. حال سؤال این است که آیا حضور این دو، می‌تواند مردم را به حضور بیش از ۴۰ درصدی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تشویق کند؟

هر کدام یک ستاد انتخاباتی باشید و مردم را پای صندوق بیاورید

مسعود پزشکیان؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز (چهارشنبه) در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود در سفر به کرمانشاه و دیدار با مردم این استان، گفت: روز جمعه باید مشارکت حداکثری داشته‌ باشیم و هر کدام یک ستاد انتخاباتی باشید و مردم را پای صندوق بیاورید. پزشکیان؛ هدف خود از حضور در انتخابات را نوکری مردم عنوان کرد و گفت: آمده‌ام صدای کسانی باشم که صدای آن‌ها تاکنون شنیده نشده است و حق و حقوق اقوام، مذاهب، اقلیت‌‎‌ها و مردم حاشیه که تاکنون نادیده گرفته شده را پیگیری کنم.

نگاهی که ایران را به یک قدرت تبدیل کرده می‌تواند «اقتصاد» را هم نجات دهد

سعید جلیلی؛ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز (چهارشنبه) در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود در سفر به کرمانشاه و دیدار با مردم این استان، با اشاره به پیشرفت‌های امروز ایران در بسیاری علوم و در حوزه نظامی و دفاعی، گفت: امروز همه در جهان به قدرت ایران اذعان دارند و همین نگاهی که ایران را به این جایگاه رسانده، می‌تواند اقتصاد کشور را هم نجات دهد. سعید جلیلی؛ از کرمانشاه به‌عنوان دریایی از فرصت‌‌ها یاد کرد و افزود: هر گوشه ایران دریایی از فرصت‌‌هاست که یکی از مصداق‌های آن همین استان کرمانشاه است. وی افزود: تنها یک بانک کشور به‌تنهایی با خلق پول، شش تا هفت درصد تورم را در کشور ایجاد کرده و همین بانک وقتی پای اعطای تسهیلات به مردم و عامه جامعه وسط می‌آید آن‌ها را یک سال معطل می‌کند و منابع خود را در اختیار برخی سرمایه‌داران قرار می‌دهد. این همان فسادی است که نمی‌گذارد جوان ما صاحب شغل شود و این همان بی‌عدالتی است که باید از میان برود و باید با آن مقابله کرد.