شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل‌ونقل سازمان ملی استاندارد، گفت: براساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تأیید این خودرو تعلیق و شماره‌گذاری آن متوقف شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی انگورج؛ افزود: تولید این خودرو ۷۰ سال پیش آغاز شده است و در […]

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل‌ونقل سازمان ملی استاندارد، گفت: براساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تأیید این خودرو تعلیق و شماره‌گذاری آن متوقف شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی انگورج؛ افزود: تولید این خودرو ۷۰ سال پیش آغاز شده است و در این سال‌‌‌ها بهبودی در حوزه‌های ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است به‌جز تغییر در موتور که اتفاقاً به‌خاطر استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفت. وی گفت: شاسی یکپارچه خودرو باعث شده تا در برخورد‌های روبه‌رو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و باعث صدمات جدی به سرنشینان شود. صندلی نیمکتی و ثابت آن باعث شده تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد، ترمزدستی، قدرت ترمزها، چراغ‌‌‌ها و نشانگر‌‌‌ها مطابق استانداد‌های لازم نبودند و با این وضعیت تردد خودرو در ناوگان حمل‌ونقل کشور بسیار ناایمن است. انگورج؛ افزود: در سال‌های گذشته به‌دلیل پاسکاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت. در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز به‌جای برطرف کردن آن از برچسب‌هایی برای پنهان کردن استفاده کرد. مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل سازمان ملی استاندارد، خاطرنشان کرد: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث شده تا شاهد انفجار‌های متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.