مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، با بیان اینکه نوسازی تاکسی فرسوده را تا ۳۰ هزار دستگاه متناسب با سهمیه در نظر گرفته شده و توان تولیدی هر تولیدکننده، در دستور کار قرار دادهایم، عنوان کرد: بهواسطه همکاری با سایر شرکتهای خودروسازی، در ماههای آتی شاهد تنوع خودرویی بالاتری در ناوگان تاکسیرانی خواهیم بود. به گزارش […]
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، با بیان اینکه نوسازی تاکسی فرسوده را تا ۳۰ هزار دستگاه متناسب با سهمیه در نظر گرفته شده و توان تولیدی هر تولیدکننده، در دستور کار قرار دادهایم، عنوان کرد: بهواسطه همکاری با سایر شرکتهای خودروسازی، در ماههای آتی شاهد تنوع خودرویی بالاتری در ناوگان تاکسیرانی خواهیم بود. به گزارش خبرخودرو، مرتضی ضامنی؛ درباره روند نوسازی تاکسیهای فرسوده در سالجاری بیان کرد: چالش همیشگی ما در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تأمین خودرو است. متأسفانه شرکت خودروساز تأمینکننده خودروهای تاکسیرانی علیرغم انباشتگی و فرسودگی موجود در این حوزه همکاری لازم در این زمینه را ندارد و تحویل سالانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو، نیاز ناوگان تاکسیرانی را برطرف نخواهد کرد. وی با بیان اینکه نوسازی تاکسی فرسوده را تا ۳۰ هزار دستگاه متناسب با سهمیه در نظر گرفته شده و توان تولیدی هر تولیدکننده، در دستور کار قرار دادهایم، افزود: قطعاً بهواسطه همکاری با سایر شرکتهای خودروسازی، در ماههای آتی شاهد تنوع خودرویی بالاتری در ناوگان تاکسیرانی خواهیم بود. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، یادآور شد: همچنین ورود خودروی جدید چانگان به حوزه تاکسیرانی از هفته گذشته آغاز شد و به موازات آن ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی را دنبال خواهیم کرد. ضامنی؛ درخصوص تسهیلات نوسازی برای رانندگان تاکسی، بیان کرد: برخی شهرداریها در راستای تکالیف مشخص شده تسهیلات ارزانقیمتی را برای استفاده رانندگان در نظر گرفتهاند و در کنار آن خودروی جدید وارد شده به عرصه تاکسیرانی، دارای تسهیلاتی است که رانندگان میتوانند از آن بهرهمند شوند. وی درخصوص آخرین وضعیت برقیسازی ناوگان تاکسیرانی، اظهار داشت: برقیسازی یک گام جدید با راهبری مجموعه وزارت کشور بوده که نیازمند رویکرد منطقی متناسب با توسعه زیرساختهای برقیسازی از جمله ایستگاههای شارژ برق در کلانشهرهاست که خوشبختانه تاکنون یک خط در حوزه اتوبوس برقی و یک خط در حوزه تاکسی برقی برای شهرداریها به غیر از شهرداری تهران که یک برنامه اختصاصی برای خود تعریف کرده است، راهاندازی شده است. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، ادامه داد: نخستین پایلوت اتوبوس برقی در کرج بهعنوان نخستین شهر با ۴۰ دستگاه و همچنین در شهر اراک اجرایی شده و فرآیند ایجاد خط تاکسی برقی در این شهرها و سایر کلانشهرها با رویکرد ذکر شده در دستور کار است. ضامنی؛ در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر ورود تاکسیهای برقی به ناوگان تاکسیرانی، اظهار داشت: چالش آلودگی هوا، ناترازی مصرف سوخت و همچنین سطح کیفی ناوگان تاکسیرانی از مهمترین موضوعات تحتتأثیر تاکسیهای برقی میباشند. خودروهای برقی بدون آلودگی و بینیاز از مصرف سوخت بوده و در کلاس دیگری تعریف میشوند و تمام اینها وجه تمایز تأثیرگذار خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی است. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، گفت: امیدواریم دستگاههای دیگر مانند وزارت نیرو نیز در جهت توسعه زیرساختها گام بردارند چراکه عدم توسعه زیرساختها مانع افزایش خودروهای برقی در شهرها خواهد شد. ضامنی؛ در پایان با اشاره به اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر این امکان را فراهم کرده تا بهازای این صرفهجویی، وزارت نفت مابهالتفاوت آن را بهعنوان یارانه بلاعوض پرداخت کند، تصریح کرد: متأسفانه این قانون از سوی وزارت نفت اجرایی نشده و قطعاً اجرای آن در راستای توسعه برقیسازی ناوگان که قانونگذار مشخص کرده، بسیار کمککننده خواهد بود.
دیدگاه بسته شده است.