معاون سازمان فناوری اطلاعات، با اعلام آخرین آمار کاربران فعال پیامرسانهای بومی، گفت: یکی از پارامترهایی که رضایت کاربران را نشان میدهد، میزان کاربران فعال روزانه و ماهیانه از پیامرسان است. حامد منکرسی؛ در گفتگو با مهر، افزود: براساس آمار به دست آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیامرسانهای روبیکا، ایتا، […]
معاون سازمان فناوری اطلاعات، با اعلام آخرین آمار کاربران فعال پیامرسانهای بومی، گفت: یکی از پارامترهایی که رضایت کاربران را نشان میدهد، میزان کاربران فعال روزانه و ماهیانه از پیامرسان است. حامد منکرسی؛ در گفتگو با مهر، افزود: براساس آمار به دست آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیامرسانهای روبیکا، ایتا، بله، سروشپلاس وایگپ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است. وی افزود: پیامرسانها از آغاز به کار خود تا پایان سال گذشته از دو منظر تعداد کاربران و میزان ترافیک مصرفی، رشد قابلتوجهی را تجربه کردهاند بهطوری که روبیکا، رشد سه برابری، ایتا، رشد هشت برابری و بله، رشد پنج برابری در تعداد کاربران فعال ماهانه را تجربه کردهاند. همزمان با رشد تعداد کاربران، پهنای باند مصرفی آنها نیز افزایش یافته است، بهطوری که، میزان پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیامرسان روبیکا شش برابر پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیامرسان ایتا ۱۲ برابر افزایش داشته است. معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نحوه نظارات بر روی پیامرسانهای بومی، گفت: پیامرسانها در ابتدا از طریق ثبتنام در درگاه خدمات سازمان فناوری اطلاعات به آدرس ito.gov.ir براساس شاخصهای اولیه توسط سازمان فناوری اطلاعات مورد ارزیابی فنی، امنیتی و کارکردی قرار میگیرند و در صورت موفقیت، مجوز دریافت خواهند کرد. وی با اشاره به اقدامات پیامها برای افزایش استقبال کاربران، گفت: توسعه قابلیتها و امکانات در سکو نظیر توسعه قابلیتها از جمله تعریف باتهای مختلف، ارائه سایر خدمات دستگاههای دولتی و غیر دولتی نظیر خدمات اطلاع رسانی بانکها، سرویسهای دولت الکترونیک، ارائه سرویسهای ویژه در مناسبتهای خاص از جمله اربعین، حج، مسابقات ورزشی و انتخابات بخشی از این اقدامات به شمار میآید. منکرسی؛ افزود: یکی از پارامترهایی که رضایت کاربران از پیامرسانها را نشان میدهد میزان کاربران فعال روزانه و ماهیانه پیامرسانهای بومی است که این آمار با تعداد نرمافزارهای نصب شده توسط کاربران از بازارگاههای دانلود نرمافزار رایج در کشور نظیر کافه بازار و مایکت نیز در تطابق است. براساس بررسی انجام شده در حالحاضر به ترتیب پیامرسانهای بله، روبیکا و ایتا از بیشترین استقبال توسط کاربران برخوردار هستند. وی در پاسخ به آخرین آمار استقبال از طرح اتصال متقابل پیامرسانهای بومی، گفت: در حالحاضر، پنج پیامرسان ایتا، بله، گپ، سروشپلاس وایگپ برای تبادل پیام و فایل صوتی و تصویری به یکدیگر متصل شدهاند. بهطوری که کاربران با نصب یکی از پیامرسانها، قادر به برقراری ارتباط با کاربرانِ دارای پیامرسانهای دیگر شدند. وی افزود: طبق آمار به دست آمده که متعلق به اسفند سال گذشته است، بیش از ۲٫۵ میلیون نفر از امکان MXB استفاده میکنند و بیش از ۵۰ میلیون کاربر در دسترس مردم قرار میگیرند. این طرح که برای نخستین بار در دنیا پیادهسازی شده است در فاز دوم، امکان ایجاد کانال و گروه مشترک را میان پیامرسانها فراهم میکند. استفاده از این امکان بسیار ساده است. تنها کافی است، کاربران به منوی تنظیمات پیامرسان مراجعه کنند. سپس از طریق حریمخصوصی و امنیت، گزینه اتصال به سایر پیامرسانها را فعال کنند. معاون سازمان فناوری اطلاعات، گفت: پیامرسانها برای ایجاد مزیت بخشی به خدمات مورد ارائه به کاربران، سرویسهای متنوعی را پیادهسازی کردهاند که از آن جمله میتوان به ارائه خدمات دولت الکترونیک، ارائه خدمات بانکی، ارائه خدمات مربوط به مسابقات ورزشی، ثبتنام دریافت ارز مسافرتی، رهگیری مرسولات پستی، بازوی جستجوی کتاب که بهطور ویژه برای نمایشگاه کتاب طراحی و از سوی بله عرضه شده است و ارائه خدمت پستچین که براساس هوشمصنوعی، علایق مخاطبان را به ایشان نمایش میدهد از سوی سروشپلاس میتوان اشاره کرد.
دیدگاه بسته شده است.