طراحی و تولید خودروی ری‌را ۴ همت برای ایران‌خودرو آب خورد

مهدی قره‌داغلی، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو و مدیر پروژه‌ محصول ری‌را، در نشست خبری در محل این شرکت که با محوریت محصول ری‌را برگزار شد، اظهار کرد: پروژه K125 که با محصول جدید ری‌را شناخته‌ شد، پلتفرم جدید ایران‌خودرو است. بعد از توسعه پلتفرم تارا، این پلتفرم در این شرکت توسعه داده […]

مهدی قره‌داغلی، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو و مدیر پروژه‌ محصول ری‌را، در نشست خبری در محل این شرکت که با محوریت محصول ری‌را برگزار شد، اظهار کرد: پروژه K125 که با محصول جدید ری‌را شناخته‌ شد، پلتفرم جدید ایران‌خودرو است. بعد از توسعه پلتفرم تارا، این پلتفرم در این شرکت توسعه داده شد و آینده محصولات ایران‌خودرو مبتنی بر پلتفرم‌ بر پایه ری‌را است و محصولات متعددی براساس این پلتفرم طراحی خواهد شد. این خودرو مطابق استانداردهای روز دنیاست. در اجرای پروژه‌های بزرگی همچون ری‌را در گروه صنعتی ایران‌‌خودرو، مکانیزم‌هایی به صورت طرح‌های جداگانه تعریف می‌شود. ساختارهایی که برای این پروژه تعریف شد، شامل چندین پروژه در سطوح مختلف بوده است؛ در حوزه طراحی، صنعتی‌سازی، کیفیت، ساپکو (تأمین قطعات)، شرکت‌های دانش‌بنیان و… هر یک ساختارهای خود را تعریف کرده تا در سطح اجرایی، پروژه ری‌را به‌عنوان بزرگ‌‌ترین پروژه سال‌های اخیر ایران‌خودرو باشد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی رادمنش؛ معاون تحقیقات شرکت ایران‌خودرو در نشست خبری، گفت: این محصول (خودوری ری‌را) دارای موتور EF7P TC است که یک موتور ۱٫۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدید‌ترین موتور ایران‌خودرو و قدرتمند‌ترین موتور تولید داخل به شمار می‌رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود. او افزود: هدف گروه صنعتی ایران‌خودرو صادرات برندهای این شرکت به اقصی‌نقاط کشورهای مختلف است، به‌طور کلی با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های طراحی و توسعه محصول، ری‌را به‌عنوان اولین کراس‌‌اوور ملی، با تأییدیه سازمان استاندارد آماده شماره‌گذاری شده است. رادمنش؛ اضافه کرد: عرضه ری‌را با اجرای مراحل کیفی‌سازی، به‌زودی در مدار تولید انبوه ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت. معاون تحقیقات ایران‌خودرو، تصریح کرد: ری‌‌را قابلیت ارتقاء به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز دارا است و براساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمن‌‌ترین محصول ساخت داخل به حساب می‌آید. رادمنش؛ بیان کرد: به‌طور کلی ۶۹ درصد قطعات ‌ای‌پی استفاده شده در خودروی ری‌را داخلی و مابقی وارداتی است که قصد داریم مابقی قطعات را نیز داخلی‌سازی کنیم. صنعتی‌سازی پروژه در ماژول‌های مختلف با صرف بودجه‌ای برابر ۱٫۵همت به علاوه ۴۶٫۵ میلیون یورو انجام شده است. مهدی رادمنش؛ گفت: شرکت ایران‌خودرو برای پروژه تولید خودرو ری‌را، چهارهزار میلیارد تومان (۴ همت) هزینه کرده است. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، اضافه کرد: خودروی ری‌را روی پلتفرم IKP2 توسعه یافته‌ است که مبنای محصولات آینده این شرکت خودروسازی خواهد بود. وی خودروی ری‌را را آپشنال‌‌ترین خودروی تولید داخل معرفی کرد که سطح کیفی خودروهای ایرانی را ارتقاء خواهد داد و افزود: در خودروی ریرا، ۱۱۳۰ قطعه استفاده شده که ۶۷۹ قطعه آن جدید است. او افزود: تولید این خودرو ۲۰ دستگاه در ساعت خواهد بود و در حال‌حاضر تمامی خطوط آماده شروع تولید انبوه می‌باشند و از نیمه دوم امسال این خودرو وارد بازار خواهد شد. به گفته معاون تحقیقات ایران‌خودرو، خودروی ری‌را جزء باکیفیت‌‌ترین خودروهای کشور از تمامی لحاظ است. او تصریح کرد: استفاده از دوربین و رادار در خودرو‌های اروپایی استفاده می‌شود و در حال‌حاضر ما قادر به اجرای آن نیستیم ولی برای به‌روز کردن خودرو‌های خود به خودرو‌های اروپایی برنامه داریم، همچنین برقی‌سازی تارا هیبرید هم در دستور کار است به‌طوری که ۴۲۰ کیلومتر مسافت را از طریق برق طی خواهد کرد. معاون تحقیقات ایران‌خودرو، اضافه کرد: بیشتر وابستگی ما برق الکترونیک است و ظرف شش ماه آینده این ۳۰ درصد وابستگی قطعات محصول خودروی ری‌را کاهش می‌یابد و سیاست اصلی ایران‌خودرو افزایش کیفیت خودرو‌های این شرکت است. رادمنش؛ گفت: فرآیند قیمت‌گذاری ری‌را براساس قواعد انجام خواهد شد به‌طوری که این خودرو با خودرو‌های وارداتی قابل رقابت است ولی مستندات به مراجع ارسال شده است و امیدواریم تا هفته آینده قیمت این خودرو مشخص شود. رادمنش؛ در پایان خاطرنشان کرد: اولویت بعدی ایران‌خودرو، تولید و عرضه خودروی ری‌را هیبرید است و پس از آن خودروی ری‌را برقی برای سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.