دسترسی به اطلاعات مراکز درمانی کشور با تلفن همراه

دسترسی به اطلاعات مراکز درمانی کشور با تلفن همراه معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سامانه جدید پزشکی، مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه، آخرین اطلاعات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را رصد کنند. به گزارش ایرنا، محمدحاجی‌آقاجانی در جمع خبرنگاران و در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در […]

دسترسی به اطلاعات مراکز درمانی کشور با تلفن همراه

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سامانه جدید پزشکی، مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه، آخرین اطلاعات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را رصد کنند.

به گزارش ایرنا، محمدحاجی‌آقاجانی در جمع خبرنگاران و در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این شهر اظهار داشت: در نشست امروز، موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت یکی از آنها بوده و در این راستا ۷ برنامه در دستور کار ما خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ طرح تحول سلامت کلید خورده و برای استمرار و پایش این برنامه، این اجلاس در شیراز برگزار شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی طرح تحول سلامت، بحث عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پایه بوده که مسایل بسیاری را در کشور ایجاد کرده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های این اجلاس، مربوط به سامانه الکترونیکی صدور پروانه مؤسسه‌ها بوده و سه هدف را دنبال می‌کند که یکی ایجاد عدالت در صدور پروانه‌ها، دیگری تجمیع اطلاعات و امکان سیاست‌گذاری کلان و درنهایت دسترسی آحاد مردم در سراسر کشور به اطلاعات مؤسسه‌های پزشکی است.

 

وی افزود: از طریق اپلیکیشن موبایلی که در این سامانه تهیه‌شده، مردم می‌توانند نزدیک‌‌‌ترین مؤسسه پزشکی، درمانی مانند بیمارستان، آزمایشگاه یا … را پیداکرده و ضمن بررسی اطلاعات موردنیاز، به آن مراجعه کنند.