خلاصه آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲ و اهداف پیشنهادی تعیین شده در سال ۱۴۰۳ از سوی معاونت صنایع حملونقل وزارت صنعت،معدنوتجارت اعلام شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی وزارت صمت، معاونت صنایع حملونقل وزارت صنعت،معدنوتجارت، خطاب به شرکتهای تولیدکننده و عرضهکننده خودرو و انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد، با توجه […]
خلاصه آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲ و اهداف پیشنهادی تعیین شده در سال ۱۴۰۳ از سوی معاونت صنایع حملونقل وزارت صنعت،معدنوتجارت اعلام شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی وزارت صمت، معاونت صنایع حملونقل وزارت صنعت،معدنوتجارت، خطاب به شرکتهای تولیدکننده و عرضهکننده خودرو و انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد، با توجه به تکلیف موضوع قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، قانون ساماندهی صنعت خودرو و آییننامههای اجرایی آن بدین وسیله اهداف کیفی خودروی سواری و تجاری در سه شاخص کیفیت، خدمات فروش و پس از فروش در سال ۱۴۰۳ ارائه میشود. به گفته مهرداد خسروی؛ مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، از جمله این شاخصها، کیفیت سلامت خودرو در زمان تحویل فروش (درصد فراوانی خودرو بدون ایراد ۷۲ ساعت بعد از تحویل به مشتری)، رضایت از کیفیت اولیه محصول سه ماه اول مالکیت خودرو و پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر است که به خودروسازان ابلاغ شده و با جدیت هم رصد و پایش میشود. خسروی؛ با اشاره به وقفه دوساله در انتشار کارنامه کیفی خودروسازان، گفت: با همت و تلاش صورت گرفته در معاونت حملونقل و دفتر صنایع خودروسازی وزارت صمت، خلاصه وضعیت کیفی خودروسازان و همچنین ابلاغ اهداف کیفی مد نظر وزارتخانه بعد از دو سال وقفه مجدداً منتشر و به خودروسازان و فعالان این حوزه ابلاغ شد. وی با اشاره به اهمیت پیگیری و رصد مستمر این فرآیند، گفت: قطعاً به دلیل تنوع بالای خودروهای تولیدی و مونتاژی در کشور و همچنین تعدد خودروسازیهای دولتی و بخشخصوصی باید با جدیت برنامههای کیفی دنبال شود تا بتوانیم از این طریق رضایت حداکثری را برای مردم عزیز کشورمان فراهم کنیم. مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، همچنین به لزوم توجه جدی تولیدکنندگان خودرو به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود، گفت: با تلاشهای صورت گرفته طی سالیان متمادی خوشبختانه کشورمان از لحاظ کمی جزء تولیدکنندگان بزرگ خودرو در منطقه و جهان محسوب میشود که برای دستیابی به بازارهای صادراتی بیشتر و همچنین ارتقای جایگاه کمی و کیفی خود در رنکینگ جهانی تولید خودرو باید توجه ویژهای به برنامههای کیفی و ارتقای کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی کشورمان داشته باشیم که این مهم از طریق ابلاغ و پایش همین برنامههای کیفی امکانپذیر و محقق خواهد شد.
دیدگاه بسته شده است.