چگونه با وجود کمبود برق در کشور خودروی برقی وارد می‌کنیم؟

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درخصوص چگونگی تولید و واردات خودروهای برقی با وجود کمبود برق در کشور، اظهار داشت: اخیراً ظرفیت تولید برق در کشور از محل نیروگاه‌های بادی و تجدیدپذیر رشد داشته است. ضمن اینکه کمبود برق در کشور اغلب در فصل تابستان و در زمان اوج مصرف (۱۲ الی ۱۶) […]

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درخصوص چگونگی تولید و واردات خودروهای برقی با وجود کمبود برق در کشور، اظهار داشت: اخیراً ظرفیت تولید برق در کشور از محل نیروگاه‌های بادی و تجدیدپذیر رشد داشته است. ضمن اینکه کمبود برق در کشور اغلب در فصل تابستان و در زمان اوج مصرف (۱۲ الی ۱۶) است و در ساعات خارج از پیک مصرف می‌توان نسبت به شارژ خودروهای برقی اقدام کرد. به گزارش خبرخودرو، رمضانعلی سنگدوینی؛ با اشاره به رشد ظرفیت تولید برق در کشور برای تأمین برق مورد نیاز خودروهای برقی، عنوان کرد: طبق وعده وزیر نیروی فعلی، تولید برق در سال‌های آینده از طریق ساخت و بهبود نیروگاه‌های جدید، انرژی‌های تجدیدپذیر، اصلاح و تعمیر شبکه‌های فرسوده و به‌روزرسانی نیروگاه‌های قدیمی تا ۴۰ هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. کمااینکه اخیراً ظرفیت تولید برق در کشور از محل نیروگاه‌های بادی و تجدیدپذیر رشد داشته است اما با رشد مصرف برق در کشور نیز مواجه هستیم. وی تأکید کرد: از آنجا که کمبود برق در کشور اغلب در فصل تابستان و در زمان اوج مصرف (۱۲ الی ۱۶) است در ساعات خارج از پیک مصرف می‌توان نسبت به شارژ خودروهای برقی اقدام کرد. وی با اشاره به عدم امکان ذخیره‌سازی برق در کشور، یادآور شد: از آنجا که انرژی برق بلافاصله پس از تولید در مسیر مصرف قرار گرفته و وارد شبکه شهری، روستایی و صنعتی می‌شود، امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد. لذا با ایجاد محدودیت در مصرف برق در ساعات اوج مصرف می‌توان برق مورد نیاز خودروهای برقی را در ساعات شب و خارج از پیک مصرف فراهم کرد. البته این نظر شخصی بنده است و وزارت نیرو به‌عنوان نهاد تخصصی در این حوزه می‌تواند راهکارهای مؤثرتری ارائه دهد.