زمانبندی ساخت آزادراه تهران-شمال بازتعریف میشود مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها با اعلام این که زمانبندی آزادراه تهران-شمال بازتعریف میشود گفت: با توجه با اینکه ایمنی این پروژه برای ما اولویت دارد، به دنبال افتتاح زودهنگام نیستیم. به گزارش تیننیوز، خیرا…خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینکه این یک پروژه […]
زمانبندی ساخت آزادراه تهران-شمال بازتعریف میشود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها با اعلام این که زمانبندی آزادراه تهران-شمال بازتعریف میشود گفت: با توجه با اینکه ایمنی این پروژه برای ما اولویت دارد، به دنبال افتتاح زودهنگام نیستیم.
به گزارش تیننیوز، خیرا…خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینکه این یک پروژه منحصر به فرد است افزود: قطعه اول این آزادراه در حال طی کردن مراحل پایانی است و امیدوارم که کار بینظیر مهندسان ایرانی در جایی ثبت شود.
او ادامه داد: نه اینکه به عنوان مجری پروژه بخواهیم این حرف را بزنیم اما کاری که در اینجا انجام شده قابل تقدیر است.
خادمی با بیان اینکه بسیاری از اولینهای مهندسی در این پروژه محقق شده است، افزود: آزادراه تهران شمال منبتکاری مهندسی است. این پروژه میتواند سرآمدی برای مهندسی کشور و به خصوص در بخش راهسازی باشد. بلندترین پل کشور، طولانیترین تونل کشور، روسازی بتنی در حجم انبوه، بخشی از اتفاقاتی است که در اینجا صورت میگیرد.
قطعه ۱؛ ۳۲ کیلومتر با ۳۹ تونل
معاون وزیر راه و شهرسازی به ابعاد این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: قطعه یک این آزادراه ۳۲ کیلومتر است که ۳۹ تونل برای آن احداث شده است. همه تونلهای این قطعه تمام شده و تنها ۷۰۰ متر از آن باقیمانده که تا پایان سال حفاری ان تمام میشود.
او گفت: یکی از اتفاقات مهم دیگر روسازی بتنی است که کارشناسان به این نتیجه رسیدند که به این شکل باشد. اما طبعا نیازمند تغییر رویه و حتی دستگاههای خاصی بود که خوشبختانه دستگاه روسازی بتنی این قطعه به تازگی وارد کشور شده و عملیات روسازی هفته آینده آغاز میشود.
خادمی همچنین به چالشهای پیشرو نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در این پروژه این است که در همه مسیر آزادراه روستاها قرار دارند که به همین علت عملیات عمرانی با مشکلاتی روبرو شده که در نتیجه تأخیرهایی را بهکار تحمیل کرده است.
پروژه در سال ۹۵ ۲۵ درصد پیشرفت داشته است
او با اشاره به اینکه بر همین اساس قطعه یک آزادراه تهران- شمال به لحاظ زمانی بازتعریف خواهد شد گفت: در ۱۹ سال اول آغاز این پروژه یعنی تا سال ۹۳، پیشرفت اجرایی این طرح ۳۳ تا ۳۴ درصد بوده است. در حالی که با همراهی و مشارکت وزارت راهوشهرسازی و بنیاد مستضعفان پیشرفت فیزیکی این پروژه حالا به ۷۷٫۵ درصد رسیده که از این مقدار ۲۵ درصد آن تنها در سال ۹۵ انجام شده است.
ایمنی از افتتاح زودهنگام مهمتر است
خادمی از پیمانکاران حاضر در پروژه نیز سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه کار پیمانکار چینی تقریباً به پایان رسیده است گفت: در حال حاضر قطعه یک به ۶ پیمانکار ایرانی واگذار شده که اگر همه این پروژه با سرعت سال ۹۵ انجام میشد، این پروژه ۴ ساله به اتمام میرسید.
او با اشاره به اینکه زمانبندی این پروژه بازتعریف خواهد شد گفت: به زودی مقام عالی وزارت و ریاست سازمان شخصاً از پروژه بازدید خواهند کرد و با گزارشی که ما ارایه خواهیم داد، به زودی تاریخ جدید تکمیل قطعه یک خدمت مردم اعلام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تأکید کرد: هیچ برنامهای برای افتتاح پیش از موعد نداریم، چرا که ایمنی راه برای ما اولویت دارد.
تکمیل همه قطعات ۶۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار میخواهد
معاون وزیرراه و شهرسازی در حاشیه این بازدید از اعتبارات مورد نیاز برای اتمام قطعات آزادراه تهران- شمال نیز سخن گفت. خادمی با اشاره به اینکه تکمیل قطعه اول نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: براساس برآوردها برای قطعه۲ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان و برای قطعه ۳ نیز حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان مورد نیز است که سهم وزارت راه از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تأمین میشود که فرایند آن در حال انجام است.
خادمی با تأکید بر اینکه طول قطعه سوم ۴۷ کیلومتر است که در بررسیهای جدید به ۵۰ کیلومتر ارتقا مییابد، گفت: تمام مناقصات قطعه ۲۲ کیلومتری شماره۲ برگزار شده و برخی از پیمانکاران آن در حال تجهیز سایتهای خود هستند.
او با بیان اینکه ۳۴۰۰ نفر بهطور مستقیم در این پروژه فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر ۱۳۳ جبهه کاری در طول ۳۲ کیلومتر قطعه اول وجود دارد که ۹۷۰ دستگاه ماشینآلات راهسازی در آنها فعال هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.