عدم حمایت‌های دولت مانع فعال‌سازی ظرفیت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور شده است

یک فعال و تولیدکننده قطعات موتورسیکلت، درخصوص ظرفیت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور، عنوان کرد: به‌رغم پتانسیل‌های بسیار بالایی که برای تولید موتورسیکلت‌های برقی به روش مهندسی معکوس وجود دارد اما این ظرفیت به دلیل عدم حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان به فعلیت نرسیده است. به گزارش خبرخودرو، مصطفی صفرخانی؛ درباره برنامه قطعه‌سازان موتورسیکلت برای تولید […]

یک فعال و تولیدکننده قطعات موتورسیکلت، درخصوص ظرفیت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور، عنوان کرد: به‌رغم پتانسیل‌های بسیار بالایی که برای تولید موتورسیکلت‌های برقی به روش مهندسی معکوس وجود دارد اما این ظرفیت به دلیل عدم حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان به فعلیت نرسیده است. به گزارش خبرخودرو، مصطفی صفرخانی؛ درباره برنامه قطعه‌سازان موتورسیکلت برای تولید موتورسیکلت‌های برقی در سال‌جاری با توجه به سیاست‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صمت، بیان کرد: تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در سال‌های گذشته با همکاری دانشگاه آزاد قزوین به روش مهندسی معکوس به این عرصه ورود کرده‌اند اما در حال‌حاضر اطلاعات دقیقی از روند این همکاری وجود ندارد. وی با اشاره به ظرفیت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه در جامعه صنعتی ایران پتانسیل بسیار بالایی برای تولید موتورسیکلت‌های برقی به روش مهندسی معکوس وجود دارد اما متأسفانه این ظرفیت‌ها به دلیل عدم حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان به فعلیت نرسیده است. این فعال و تولیدکننده قطعات موتورسیکلت، تأکید کرد: قطعاً سرمایه‌گذاران و صنعتگران بخش‌خصوصی برای به‌کارگیری سرمایه خود در عرصه برقی‌سازی نیازمند حمایت از سوی دولت هستند. صفرخانی؛ در پایان درباره مزایای موتورسیکلت‌های برقی، اذعان داشت: موتورسیکلت‌های برقی به دلیل عدم نیاز به سوخت فسیلی قطعاً نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها خواهند داشت.