مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم کاهش هزینههای تخلیه کالا در قشم امیری مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتقال کالای کانتینری به جای روشهای بار سنتی و فلهای از اقدامات جدید تجار و بازرگانان در این منطقه است. به گزارش مناقصهمزایده […]
مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم
کاهش هزینههای تخلیه کالا در قشم
امیری مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتقال کالای کانتینری به جای روشهای بار سنتی و فلهای از اقدامات جدید تجار و بازرگانان در این منطقه است.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد هرمز امیری اظهارکرد: تغییر رویه انتقال بار از مبدا به مقصد اسکله بهمن قشم موجب کاهش هزینههای تخلیه و سرعت تحویل کالا به تجار و بازرگانان شده است.
وی گفت: تخلیه ۱۰ کانتینر بار در یک شناور چوبی به حدود ۱۴ ساعت کاری زمان نیاز دارد که این میزان زمان در شرایط بار کانتینری به ۵ ساعت کاهش مییابد.
امیری افزود: ورود بار کانتینری در ۹ ماه گذشته از سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ از نظر تعداد و تناژ ۵۰ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزشافزوده سازمان منطقه آزاد قشم، ادامهداد: تخلیه بار شناورهای چوبی (لنج) بسیار سختتر و زمانبرتر از کالای کانتینری میباشد و این موضوع یکی از مهمترین دلایل علاقمندی تجار و بازرگانان به انتقال کالاهای خود به صورت ترانزیت و کانتینری شده است.
امیری افزود: هم اکنون زمان انتظار پهلوگیری شناورها در اسکله بهمن برای تخلیه و بارگیری کالا از ۴۸ ساعت به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافته است.
وی از افزایش نیروی انسانی، افزایش تجهیزات و همکاری مناسب شرکت تخلیه و بارگیری به عنوان مهمترین عوامل سرعت دهی در تخلیه بار تجار و بازرگانان در اسکله بهمن قشم نام برد.
مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: هم اکنون در هر مرحله تخلیه و بارگیری امکان پهلوگیری برای ۵ شناور چوبی و یک شناور فلزی در اسکله بهمن قشم فراهم است و با اتمام فاز اول طرح توسعه در این اسکله، شرایط پهلوگیری همزمان ۱۰ شناور چوبی و فلزی فراهم میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.