شکایت از شرکت‌های بیمه را ثبت کنید

بیمه مرکزی شکایت از شرکت‌های بیمه را ثبت کنید عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، کاهش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه و تقلیل متوسط زمان رسیدگی به آن از ۷۳ روز به ۶ روز را روایت می‌کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، معاونت نظارت بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران و تسریع […]

بیمه مرکزی

شکایت از شرکت‌های بیمه را ثبت کنید

عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، کاهش تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه و تقلیل متوسط زمان رسیدگی به آن از ۷۳ روز به ۶ روز را روایت می‌کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، معاونت نظارت بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راه‌اندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران کرده تا بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمه‌مرکزی به درس www.centinsur.ir بتوانند، شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری کنند.

بنابراین گزارش، برای درج شکایت در سامانه مذکور، داشتن اطلاعاتی از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه‌نامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامی است و شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه «ارجاع شکایت به بیمه‌مرکزی»، کد رهگیری دریافت و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی بر روی تلفن همراه وی ارسال می‌شود.

از آن پس شاکی با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری و از نتیجه آن مطلع می‌شود. این سامانه از مراجعه حضوری و سردرگمی مردم برای اعلام و پیگیری شکایات بیمه جلوگیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است، این سامانه از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده است و گزارش شکایات شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت بیمه و رشته بیمه‌ای هر ماه بر روی وبسایت بیمه‌مرکزی قرار گرفته و بیمه‌گذاران می‌توانند از نحوه عملکرد شرکت بیمه مطلع و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام کنند.

 

براساس عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، تعداد شکایات از شرکت‌های بیمه کاهش و متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکت‌های بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز طی ۴ سال گذشته کاهش یافته است.