پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت بر تبلیغات در کسب‌و‌کاهای اینترنتی منتشر شد

پیش‌نویس آیین‌نامه ساماندهی و نظارت بر شیوه انتشار محتوا و تبلیغات در کسب‌و‌کارهای اینترنتی منتشر شد. با اجرای این آیین‌نامه، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌طور مطمئن‌تر از خدمات سکو‌ها بهره‌مند شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این آیین‌نامه که با هدف ساماندهی و نظارت بر شیوه تبلیغات و انتشار محتوا در […]

پیش‌نویس آیین‌نامه ساماندهی و نظارت بر شیوه انتشار محتوا و تبلیغات در کسب‌و‌کارهای اینترنتی منتشر شد. با اجرای این آیین‌نامه، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌طور مطمئن‌تر از خدمات سکو‌ها بهره‌مند شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این آیین‌نامه که با هدف ساماندهی و نظارت بر شیوه تبلیغات و انتشار محتوا در فضای مجازی تدوین شده، سعی بر شفافیت حدود مسئولیت پلتفرم‌‌ها در انتشار محتوا‌ها شده است. در پیش‌نویس آیین‌نامه ماده ۵۶ و ۵۷ قانون تجارت الکترونیکی ذکر شده است: دغدغه اصلی کلیه ذی‌نفعان این حوزه، انتشار محتوا به‌صورت مطمئن و مطابق با قوانین و مقررات است و کسب‌وکارهای اینترنتی باید محتوای تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی را با رعایت اصول حرفه‌ای منتشر کنند. همچنین، تطابق با مقررات مربوط به حریم‌خصوصی و حقوق مؤلف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که از جمله رایج‌‌ترین و پرکاربرد‌ترین روش‌های تیلیغاتی می‌توان به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات اپلیکیشن، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی و موبایلی و… اشاره کرد. گفته شده است که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام وظایف محوله خود از جمله برنامه‌ریزی، ارائه راهکارها، پشتیبانی و نظارت به‌منظور استانداردسازی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی تجاری، تدوین مقررات و استاندارد‌ها و ضوابط مربوط به تجارت الکترونیکی، حمایت از گسترش بازارهای تجارت الکترونیکی و تسهیل تجارت و با استناد به ماده ۷۹ قانون تجارت الکترونیکی، بر آن شد تا پیش‌نویس آیین‌نامه مواد ۵۶ و ۵۷ قانون تجارت الکترونیکی را به‌منظور ارائه رویه حرفه‌ای انتشار محتوا و شیوه تبلیغات در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی الکترونیکی تدوین کند. در این آیین‌نامه نوشته شده است که درحال‌حاضر آیین‌نامه وارد مرحله اخذ نظرات ذینفعان شده است. در این چارچوب، با اجرای این آیین‌نامه، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌طور مطمئن‌تر از خدمات سکو‌ها بهره‌مند شوند. همچنین، ساماندهی و نظارت بر این حوزه، افزایش اعتماد کاربران، حفظ حریم‌خصوصی و کاهش خطرات نقض قوانین را نیز به همراه خواهد داشت و کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند به‌طور مؤثر از امکانات فضای مجازی برای رشد و موفقیت خود استفاده کنند.