قائم مقام مؤسسه رازی خبر داد:شکست انحصار آمریکا و ژاپن در تولید «اولتراسانتریفیوژ» توسط ایران

  بهمن عابدی کیاسری، گفت: توسعه فن‌آوری، طراحی و تولید سانتریفیوژ با دور بالا (اولتراسانتریفیوژ) که در تولید واکسن و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد در دستور کار مؤسسه رازی است. قائم مقام رییس مؤسسه رازی در حوزه علمی و فن‌آوری با اعلام این مطلب به مهر گفت: فن‌آوری ساخت اولتراسانتریفیوژ تاکنون در اختیار چند […]

 

بهمن عابدی کیاسری، گفت: توسعه فن‌آوری، طراحی و تولید سانتریفیوژ با دور بالا (اولتراسانتریفیوژ) که در تولید واکسن و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد در دستور کار مؤسسه رازی است.

قائم مقام رییس مؤسسه رازی در حوزه علمی و فن‌آوری با اعلام این مطلب به مهر گفت: فن‌آوری ساخت اولتراسانتریفیوژ تاکنون در اختیار چند کشور عمده صنعتی دنیا قرار داشته و تأمین این دستگاه‌ها از نظر راهبردی و اقتصادی از محدودیت‌های صنایع واکسن‌سازی و دارویی کشور است.

وی با بیان این‌که تولید این تجهیزات هم‌اکنون در انحصار دو شرکت‌ آمریکایی و یک شرکت ژاپنی است، خاطرنشان‌کرد: اولتراسانتریفیوژ در حوزه‌های صنعتی دارویی، واکسن، پزشکی، دامپزشکی، بیوتکنولوژی و بیولوژی سلولی و مولکولی کاربرد دارد.

عابدی کیاسری افزود: مؤسسه رازی با طراحی این دستگاه به زودی تولید صنعتی آن را آغاز می‌کند و امیدواریم از سال آینده در خطوط تولید واکسن دستگاه‌های تولید شده مؤسسه رازی مورد استفاده قرار گیرند.

 

قائم مقام رییس مؤسسه رازی گفت: تولید اولتراسانتریفیوژ با دور بالاتر از ۶۰ هزار علاوه بر دستیابی به تکنولوژی‌های برتر دنیا به بهبود کمی و کیفی فرایندهای تولید واکسن و دارو در کشور منجر می‌شود.