رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به کاهش اسقاط در دو حوزه موتورسیکلتها و ناوگان دیزلی فرسوده، بیان کرد: علیرغم کاهش اسقاط در حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی اما در سایر کاربریها مانند خودروهای سواری و انواع وانت شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه اسقاط هستیم. به گزارش خبرخودرو، […]
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به کاهش اسقاط در دو حوزه موتورسیکلتها و ناوگان دیزلی فرسوده، بیان کرد: علیرغم کاهش اسقاط در حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی اما در سایر کاربریها مانند خودروهای سواری و انواع وانت شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه اسقاط هستیم. به گزارش خبرخودرو، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به اینکه اسقاط در دو حوزه موتورسیکلتها و ناوگان دیزلی فرسوده روبه کاهش است، عنوان کرد: در گذشته امکان استفاده از گواهی خودروهای سواری برای موتورسیکلت وجود داشت اما در حالحاضر باید از گواهی اسقاط موتورسیکلت برای شمارهگذاری موتورسیکلتهای نوشماره استفاده کرد. وی ادامه داد: همچنین جدول معادلسازی موتورسیکلت متناسب با قابلیتهای بازار در نظر گرفته نشده است و عواملی چون ناقص بودن بانک اطلاعاتی و اخلال در مالکیت موتورسیکلتها موجب شده موتورسیکلتهای فرسوده تقریباً اسقاط نشوند. رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: در رابطه با خودروهای دیزلی نیز مراکز اسقاط به دلیل عدم تنظیم جدول معادلسازی برای خودروهای دیزلی، عدم تناسب قیمت گواهی اسقاط ناوگان دیزلی با واقعیتهای بازار و سختگیریهای پلیس راهور که در مواردی منطقی است، انگیزهای برای اسقاط خودروهای دیزلی ندارند. مشهدیشریف؛ در پایان بیان کرد: علیرغم کاهش اسقاط در حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی اما در سایر کاربریها مانند خودروهای سواری و انواع وانت شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه اسقاط هستیم و خوشبختانه با اسقاط حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سه ماهه نخست امسال رکورد اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲ شکسته شد و این آمار روبه افزایش است
بدهی سنگین خودروسازان به مراکز اسقاط، بخش مهمی از زنجیره نقدینگی را در مراکز اسقاط خشک کرده است و فعالیت بسیاری از آنها بهمرز تعطیلی کشیده شده است. با این حال فعالان این حوزه معتقدند با مصوبه اخیر دولت، در صورتی که برنامه واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو و همچنین اصلاح آییننامه گواهی اسقاط عملی […]
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، از تعیین سهم ۲۰ درصدی این استان در برنامه اسقاط سالانه خودروهای فرسوده کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن عباسنژاد؛ مدیرکل حفاظت محیطزیست استان تهران، با اشاره به تکلیف قانونی اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار داشت: طبق ماده۴۷ قانون برنامه هفتم توسعه، سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده باید در […]
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران، با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دو خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودروهای فرسوده در سال گذشته، افزود: […]
در سال ۱۴۰۳ صنعت خودروسازی ایران با اسقاط بیش از ۳۴۹ هزار دستگاه خودروی فرسوده، شاهد رشد ۳۵۵ درصدی در این حوزه بوده است. این آمار در مقایسه با اسقاط حدود ۷۷ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ نشاندهنده جهش چشمگیری است. با این حال بررسی سیاستهای پیشین پرسشهایی را در ارتباط با پایداری و اثربخشی […]
دیدگاه بسته شده است.