آمار اسقاط در ۲ حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی روبه کاهش است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به کاهش اسقاط در دو حوزه موتورسیکلت‌ها و ناوگان دیزلی فرسوده، بیان کرد: علی‌رغم کاهش اسقاط در حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی اما در سایر کاربری‌ها مانند خودروهای سواری و انواع وانت شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه اسقاط هستیم. به گزارش خبرخودرو، […]

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به کاهش اسقاط در دو حوزه موتورسیکلت‌ها و ناوگان دیزلی فرسوده، بیان کرد: علی‌رغم کاهش اسقاط در حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی اما در سایر کاربری‌ها مانند خودروهای سواری و انواع وانت شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه اسقاط هستیم. به گزارش خبرخودرو، محمود مشهدی‌شریف؛ با اشاره به اینکه اسقاط در دو حوزه موتورسیکلت‌ها و ناوگان دیزلی فرسوده روبه کاهش است، عنوان کرد: در گذشته امکان استفاده از گواهی خودروهای سواری برای موتورسیکلت وجود داشت اما در حال‌حاضر باید از گواهی اسقاط موتورسیکلت برای شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های نوشماره استفاده کرد. وی ادامه داد: همچنین جدول معادل‌سازی موتورسیکلت متناسب با قابلیت‌های بازار در نظر گرفته نشده است و عواملی چون ناقص بودن بانک اطلاعاتی و اخلال در مالکیت موتورسیکلت‌ها موجب شده موتورسیکلت‌های فرسوده تقریباً اسقاط نشوند. رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، خاطرنشان کرد: در رابطه با خودروهای دیزلی نیز مراکز اسقاط به دلیل عدم تنظیم جدول معادل‌سازی برای خودروهای دیزلی، عدم تناسب قیمت گواهی اسقاط ناوگان دیزلی با واقعیت‌های بازار و سخت‌گیری‌های پلیس راهور که در مواردی منطقی است، انگیزه‌ای برای اسقاط خودروهای دیزلی ندارند. مشهدی‌شریف؛ در پایان بیان کرد: علی‌رغم کاهش اسقاط در حوزه موتورسیکلت و ناوگان دیزلی اما در سایر کاربری‌ها مانند خودروهای سواری و انواع وانت شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه اسقاط هستیم و خوشبختانه با اسقاط حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سه ماهه نخست امسال رکورد اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲ شکسته شد و این آمار روبه افزایش است