اسقاط ۲۵۰ هزار خودرو تا پایان سال

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، از اسقاط ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده تا پایان سال خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از ابتدای سال تا امروز بالغ بر ۹۸ هزار دستگاه خودرو در کشور اسقاط شده‌اند که از این تعداد ۸۹ درصد خودروهای […]

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، از اسقاط ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده تا پایان سال خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از ابتدای سال تا امروز بالغ بر ۹۸ هزار دستگاه خودرو در کشور اسقاط شده‌اند که از این تعداد ۸۹ درصد خودروهای سواری، هشت درصد وانت و دودرصد هم شامل خودروهای دیزلی شامل اتوبوس، کامیون، کامیونت و… بوده است. او افزود: در سال گذشته حدود ۷۲ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد که رشد خوبی را در این زمینه شاهد هستیم که یکی از این روند تسریع آیین نامه خودروهای اسقاطی است. سالاریه؛ بیان کرد: هفته گذشته اعلام عمومی داشتیم که تمامی مالکین خودروهای فرسوده که در حال تردد هستند، می‌توانند با وارد شدن در سامانه وزارت صمت ثبت‌نام رایگان انجام دهند به‌طوری که این خودروهای فرسوده از سال آینده با توجه به ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند در سطح شهر تردد کنند. او گفت: متأسفانه سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر افزایش خودروهای اسقاطی در کشور مطرح شد که این خبر از پایه بی‌اساس و کذب بود و ما این موارد را تذکر می‌دهیم که شهروندان به این موارد توجه نکنند. سالاریه؛ گفت: هر خودروی نو شماره داخلی و وارداتی باید عوارض اسقاط را پرداخت کند و این موضوع الزام‌آور است. طبق پیش‌بینی‌ها ما تا آخر سال ۲۵۰ هزار خودرو اسقاط خواهیم کرد، بنابراین گواهی اسقاط در کشور موجود است. سالاریه؛ بیان کرد: خودروی پرتردد مانند وانت، تاکسی افزایش چشمگیری برای اسقاط خواهند داشت. اسقاط خودروهای دولتی منتظر در زمینه آیین‌نامه نهایی آن‌ها درخصوص نوسازی این خودرو‌ها هستیم. مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ هزار مالک خودروی فرسوده در سامانه ستاد نوسازی ناوگان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰۰ متقاضی مربوط به طرح جایگزینی و بقیه مربوط به طرح نقدی هستند. وی افزود: این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴ برابر رشد داشته‌ایم. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ادامه داد: طرح‌های ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در دو دسته قرار دارد که شامل طرح جایگزینی و طرح غیرجایگزینی می‌شود. اگر متقاضی قبلاً در طرح بدون جایگزینی یا همان طرح نقدی شرکت و خودرو را اسقاط کرده باشد، در طرح‌های جایگزینی نمی‌تواند شرکت کند. سالاریه؛ گفت: اگر مالک خودروی فرسوده تصمیم می‌گیرد در طرح‌های نقدی شرکت کند، دیگر نمی‌تواند از تسهیلات طرح جایگزینی استفاده کند‏‌. بنابراین زمانی که خودرو را تحویل مراکز اسقاط می‌دهد، هزینه خودرو را دریافت کرده و کارش به اتمام می‌رسد. وی در ادامه، افزود: اما اگر مالک خودرو فرسوده در طرح جایگزینی ثبت‌نام کند، می‌تواند از تسهیلات طرح‌‌ها برخوردار شود. ثبت‌نام در این طرح‌‌ها نیز از طریق شرکت‌های خودروساز یا سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار کرد: خودروسازان طبق قانون موظف هستند ۲۰ درصد از تولید خود را به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص دهند و اولویت تحویل خودرو هم باید برای مالکان خودروهای فرسوده باشد.