۱۰ تیتر داغ دنیای IT

۱۰ تیتر داغ دنیای IT با ورود به ماه بهمن مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات جهان در هفته اول این ماه خواهیم داشت. ۱ – تاکسی آنلاین اوبر برای حل‌وفصل یک مجادله حقوقی درباره میزان پرداختی به رانندگان خود، ۲۰ میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال«FTC» می‌پردازد. در تبلیغات چنین وانمود شده است که […]

۱۰ تیتر داغ دنیای IT

با ورود به ماه بهمن مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات جهان در هفته اول این ماه خواهیم داشت.

۱ – تاکسی آنلاین اوبر برای حل‌وفصل یک مجادله حقوقی درباره میزان پرداختی به رانندگان خود، ۲۰ میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال«FTC» می‌پردازد. در تبلیغات چنین وانمود شده است که درآمد ساعتی رانندگان بسیار بالاست درحالی‌که پرداخت واقعی کم‌تر از میزان گفته‌شده در تبلیغات است.

۲ – دعوا میان مارک زاکربرگ و خانواده‌های بومی در هاوایی بر سر ملک ۱۰۰ میلیون دلاری وی در جزیره Kauai بالا گرفت. بومیان مدعی مالکیت بر زمینی را دارند که زاکربرگ ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید آن پرداخت کرده است و حالا قرار است دادگاه به دعوای میان این دو رسیدگی کند.

۳ – اداره راه و ترابری فدرال آمریکا«NHTSA» اعلام کرد شواهدی مبنی بر مشکل‌دار بودن سیستم اتوپایلوت تسلا نیافته است تا برای این خودرو فراخوان بازگشت صادر کند.

۴ هرچند ‌ای‌بی‌ام توانست فراتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت جلوتر رود، اما درآمدش درمجموع ۱٫۳ درصد کاهش یافت. درآمدی این کمپانی در فصل چهارم سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر به ۲۱٫۷۷ میلیارد دلار رسید درحالی‌که کارشناسان در وال‌استریت پیش‌بینی ۲۱٫۶۴ میلیارد دلاری برای این کمپانی کرده بودند.

۵ – بازطراحی سایت لینکداین با شکل و شمایل جدید رونمایی شد.

۶ – پیتر تیل، یکی از مؤسسان پی‌پال و دستیار ‌ای‌تی ترامپ، سفیر شدنش در آلمان را تکذیب کرد.

۷ – فیس‌بوک در حال ساخت دیتاسنتری بزرگ در دانمارک است. اپل نیز حرکت مشابهی را آغاز کرده است.

۸ – اپلیکیشن چینی Meitu به‌عنوان برنامه ادیت عکس موفقیت خوبی در بازار آمریکا کسب کرده است.

۹ آنتونی‌پومپلیانو مدیر سابق اسنپ که علیه اظهارات غلوآمیز کمپانی شکایتی حقوقی در دادگاه مطرح کرده بود، گرفتار کیس حقوقی جدید علیه خود شد چراکه مدیران اسنپ می‌گویند وی دروغ گفته است. آنتونی پیش‌تر گفته بود که مدیران اسنپ برای ورود به بازار بورس و عرضه عمومی سهام مدارک جعلی کسب موفقیت برای خود درست کرده‌اند.

 

۱۰ – سارا هک، یکی از مدیران ارشد اوباما در کاخ سفید به‌عنوان مدیر و شریک جدید کمپانی مالی-نرم افزاری Stripe برگزیده شد.منبع خبر آنلاین