سرمایه‌گذاری ۱۱۰هزار میلیارد تومانی برنامه ششم در حوزه فن‌آوری اطلاعات

  مهدی محتشمی گفت: در برنامه ششم ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت آی‌سی‌تی هزینه خواهد شد که بخشی از این مبالغ توسط دولت و بخشی توسط بخش خصوصی محقق می‌شود. به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نشست با مسؤولان اقتصادی و حوزه‌ آی‌تی استانداری مازندران، گفت: در برنامه […]

 

مهدی محتشمی گفت: در برنامه ششم ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت آی‌سی‌تی هزینه خواهد شد که بخشی از این مبالغ توسط دولت و بخشی توسط بخش خصوصی محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نشست با مسؤولان اقتصادی و حوزه‌ آی‌تی استانداری مازندران، گفت: در برنامه ششم ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت آی‌سی‌تی هزینه خواهد شد که بخشی از این مبالغ توسط دولت و بخشی توسط بخش خصوصی محقق می‌شود و این اقدام می‌تواند عقب ماندگی حوزه، ‌آی‌سی‌تی را جبران کند.

وی با اشاره به اهمیت آی‌سی‌تی در زندگی بشریت، افزود: اگر امروز ‌آی‌سی‌تی نباشد زندگی مردم فلج خواهد شد و اساس زندگی بدون‌ای سی تی ممکن نخواهد شد.

محتشمی تصریح کرد: صنعت آی‌سی‌تی در جهان پیشرفت محیرالعقولی دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران تمایل سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارد.

وی با بیان این‌که ۲۰ درصد از فارغ التحصیلان در حوزه آی‌سی‌تی هستند، افزود: دولت از تولید محصولات در حوزه فن‌آوری اطلاعات استقبال دارد و درصدد افزایش بودجه در این حوزه است.

 

محتشمی اظهارکرد: در حوزه منطقه‌ای رویکرد ایران تنوع‌سازی در حوزه تکنولوزی است و اکنون ایران استقبال گسترده‌ای از شرکت های آی‌سی‌تی و صنایع ماهواره دارد.