تصمیم‌گیری بنیاد مستضعفان و اتاق اصناف ایران درباره چگونگی ساخت پلاسکو جدید

تصمیم‌گیری بنیاد مستضعفان و اتاق اصناف ایران درباره چگونگی ساخت پلاسکو جدید  رییس اتاق اصناف ایران گفت: به‌زودی درباره چگونگی ساخت ساختمان پلاسکو، نشست مشترکی با بنیاد مستضعفان برگزار و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح پنجشنبه هفته گذشته(سی‌ام دی ماه) دچار حریق […]

تصمیم‌گیری بنیاد مستضعفان و اتاق اصناف ایران درباره چگونگی ساخت پلاسکو جدید

 رییس اتاق اصناف ایران گفت: به‌زودی درباره چگونگی ساخت ساختمان پلاسکو، نشست مشترکی با بنیاد مستضعفان برگزار و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح پنجشنبه هفته گذشته(سی‌ام دی ماه) دچار حریق شد که پس از ۳ ساعت، ۱۵ طبقه ساختمان به‌طور کامل تخریب شد و فروریخت.

«علی فاضلی» روز شنبه در حاشیه نشست کمیته بررسی حادثه ساختمان پلاسکو با حضور هیأت رییس اتاق اصناف تهران، رییسان اتحادیه‌ها و امنای اصناف پلاسکو، در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: تاکنون خسارت ۸۵ درصد واحدهای اقتصادی مرکز تجاری پلاسکو را برآورد کرده‌ایم و این اطلاعات تکمیل خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و جاری ۵۸۰ واحد از بین رفته است.

فاضلی یادآور شد: بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که ۹۹ درصد از این واحد‌‌ها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می‌کردند. همچنین ۱۸۰ واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بوده‌اند.

به گفته وی، این ساختمان انباری نداشته و در نهایت شاید یک واحد به اندازه دو هزار البسه را نگهداری می‌کرد.

رییس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در این ساختمان ۴۰۰ واحد پیراهن دوز، ۶ واحد کشباف، ۸ واحد صنف خیاطان و ۲۰ واحد نیز به تولیدکنندگان کفاشان اختصاص داشت.

وی به راهکارهای پیشنهادی برای برطرف شدن موضوع اشتغال کارگران این واحد‌‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص فعال کردن ۵۸۰ واحد، پیشنهادهایی از سوی اصناف در نشست ارایه شد که به دولت ارایه می‌دهیم.

فاضلی، شمار کارگران این واحد‌‌ها را بیش از ۳هزار تن اعلام کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده، این تعداد کارگر در کم‌ترین زمان به سر کار باز می‌گردند. شهرداری و دولت مکان‌هایی در اختیار دارند که می‌توان به جای وام، آن‌‌ها را در اختیار قرار دهند تا موارد بعدی را برطرف کنیم.

وی گفت: همه واحدهای این مکان تجاری به شکل سرقفلی بود که بنیاد مستضعفان باید در این زمینه ساخت دوباره آن تصمیم‌گیری کند.

 

رییس اتاق اصناف ایران گفت: تلاش می‌شود واحدهای آسیب دیده هرچه سریعتر فعالیت اقتصادی خود را شروع تا بتوانند پوشاک بهاره را برای مردم عرضه کنند.