رویدادهای نجومی آخر سال ۹۵

رویدادهای نجومی آخر سال ۹۵ مدیر انجمن نجوم آماتور ایران رویدادهای نجومی آخر سال را تشریح کرد و گفت: در بهمن‌ماه و اسفند امسال شاهد رویداد نجومی گرفت ماه و خورشید گرفتگی حلقوی هستیم. مسعود عتیقی در گفت‌و‌گو با مهر اظهارداشت: سه‌شنبه پنجم بهمن ماه، زمانی است که ماه به زمین نزدیک شده و انتظار […]

رویدادهای نجومی آخر سال ۹۵

مدیر انجمن نجوم آماتور ایران رویدادهای نجومی آخر سال را تشریح کرد و گفت: در بهمن‌ماه و اسفند امسال شاهد رویداد نجومی گرفت ماه و خورشید گرفتگی حلقوی هستیم.

مسعود عتیقی در گفت‌و‌گو با مهر اظهارداشت: سه‌شنبه پنجم بهمن ماه، زمانی است که ماه به زمین نزدیک شده و انتظار می‌رود دامنه جزر و مد اقیانوس‌ها در این زمان بالا رود.

وی در خصوص رویداد شنبه ۲۳ بهمن ماه خاطرنشان‌کرد: در این تاریخ ماه‌گرفتگی و بازهم از نوع نیم سایه به وقع می‌پیوند؛ این گرفت در ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه رخ می‌دهد. این گرفت بیش‌تر در مناطق جنوب شرق آمریکا، اقیانوس اطلس، اروپا و غرب آسیا رخ خواهد داد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری بیان‌کرد: در یکشنبه هشتم اسفندماه، خورشید گرفتگی حلقوی رخ می‌دهد؛ ساکنان جنوب شیلی و جنوب آرژانتین و جنوب اقیانوس اطلس در امریکا و کشورهای آنگولا و کنگو در افریقا این پدیده را مشاهده خواهند کرد.

وی خاطر نشان‌کرد: این گرفت زمانی حاصل می‌شود که ماه در اوج زمینی خود قرار دارد و نمی‌تواند خورشید را بپوشاند.

 

عتیقی با بیان این‌که این گرفت در ایران، قابل مشاهده نیست، افزود: جنوب ایالات متحده و جنوب غرب افریقا این گرفت را به صورت جزیی مشاهده می‌کنند.