مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در پروژه راهآهن رشت-آستارا معنی ندارد. حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در پروژه راهآهن رشت-آستارا معنی ندارد. حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور روسها هم قسمت عمده زیرساخت و ابنیه فنی این پروژه را طرف ایرانی انجام خواهد داد. به گزارش ایلنا، خیرا… خادمی؛ درباره تأمین مالی پروژه راهآهن رشت-آستارا از طریق وام روسیه یا تأمین مالی داخلی از محل تهاتر نفتی، اظهار داشت: اخذ وام روسیه برای اجرای این پروژه به نفع ایران است چراکه سود پایینی دارد و اگر این پروژه را با قیمت خوبی اجرا کنند، بهطور قطع استفاده از وام روسی روش بهتری است اما با قیمت نامتعارفی پروژه را اجرا کنند استفاده از وام روسیه به صرفه نیست. وی ادامه داد: البته هنوز قیمت نهایی پروژه تعیین نشده و به همین دلیل قرارداد تجاری هنوز منعقد نشده است که البته زمانبر بودن این روند، طبیعی است. معاون وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: اگر نخواهیم از وام روسیه استفاده کنیم گزینه استفاده از استجازه رهبری برای تأمین مالی از محل تهاتر نفتی پیشروی ماست. خادمی؛ تأکید کرد: البته باید توجه داشت اگر نتوانیم از وام روسی استفاده کنیم، اساساً حضور روسیه در این پروژه معنی ندارد، حضور روسیه به این دلیل است که بتوانیم پروژه را از این محل تأمین مالی کنیم وگرنه هیچ کمبود و مشکلی در توان فنی و اجرای پروژه نداریم، حتی با حضور روسها هم قسمت عمده زیرساخت و ابنیه فنی این پروژه را طرف ایرانی انجام خواهد داد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل، افزود: معمولاً روال اینگونه است که کشورهایی که وامدهنده هستند اجرای بخشی از پروژه را هم برعهده میگیرند. یکی از مشکلات پروژه راهآهن رشت-استارا تأمین منابع است و مذاکرات با روسیه هم بر پایه تأمین مالی از طرف آنها بوده است. معاون وزیر راهوشهرسازی، در پاسخ به این سؤال که اگر به هر دلیلی تأمین مالی روسی لغو شود آیا روسیه از این پروژه حذف میشود، گفت: این موضوع که انعقاد قرارداد تجاری بین روسیه و ایران در اجرای این پروژه طولانی شده به این دلیل است که پروسه اداری در کشور روسیه هم مانند ایران زمانبر است و موضوع دوم این است که باید دو طرف به قرارداد تجاری هم برسند، طرف روسی باید قیمت نهایی را ارائه دهد که به قرارداد نهایی برسیم. البته قیمت اولیه را اخیرا اعلام کردند که قیمت خوبی بود اما از آنجایی که هنوز اراضی در اختیار قرار نگرفته که قیمت نهایی را ارزیابی کنند اعلام قیمت نهایی زمانبر شده است. باید نقشه پروژه نهایی شود با تأمین اراضی با نقشه دقیق قیمت نهایی بررسی و اعلام شود. وی گفت: ارزیابی سود وام روسی برعهده وزارت اقتصاد است اما سود خوب بینالملل اعلام شده است
سخنگوی دولت، از تصویب روش تأمین مالی به منظور تکمیل پروژه راهآهن رشت- آستارا در جلسه هیئت وزیران، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی بهادریجهرمی؛ در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، به توضیح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: افتتاح راهآهن رشت- آستارا یکی از اولویتهای دولت است چرا که با تکمیل این پروژه […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت، اظهار داشت: در مذاکرات با روسها برای اجرای راهآهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء با روسها در پروژه راهآهن رشت-آستارا، اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راهآهن رشت-آستارا از جمله تعداد پلها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و… میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمانبندی از سوی این کشور ارائه شده است. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ درباره روند پیشرفت مراحل مربوط به […]
دستیار رئیسجمهور روسیه، با تأکید بر اینکه حجم مبادله کالا بین روسیه و ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب توسعه مییابد، گفت: راهآهن رشت-آستارا از طریق فاینانس تکمیل میشود. به گزارش مناقصهمزایده، ایگور لویتین؛ در حاشیه نشست سهجانبه ایران-هند-روسیه درباره تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برای روسیه حملونقل […]
دیدگاه بسته شده است.