طرح حمایتی مرکز رسانه‌های دیجیتال برای اشتغال دانشجویان بدون کارت پایان خدمت

  رییس مرکزفن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: افرادی که ۱۸ سال سن دارند و از داشتن روزمه‌کاری، کارت پایان خدمت و مکان فیزیکی برای فعالیت محرومند، می‌توانند وارد کسب و کار دیجیتال شوند. به گزارش مهر، مرتضی موسویان در میزگرد دومین همایش ملی فضای مجازی پاک (فمپ) گفت: طبق قولی که سال گذشته در […]

 

رییس مرکزفن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: افرادی که ۱۸ سال سن دارند و از داشتن روزمه‌کاری، کارت پایان خدمت و مکان فیزیکی برای فعالیت محرومند، می‌توانند وارد کسب و کار دیجیتال شوند.

به گزارش مهر، مرتضی موسویان در میزگرد دومین همایش ملی فضای مجازی پاک (فمپ) گفت: طبق قولی که سال گذشته در اولین دوره این همایش پیرامون ساماندهی زمینه‌های مختلف فضای مجازی داده شده بود، لوگوی هوشمند را به سایت‌هایی که موفق به کسب مجوز لازم شده بودند، اعطا کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم از سال آینده زمینه‌ای را فراهم آوریم که رنکینگ سایت‌های مختلف قابل بازدید باشد تا بتوانیم هرماه بر این اساس، بر‌ترین سایت‌ها را اعلام کنیم.

رییس مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان‌کرد: با اعطای شناسه الکترونیکی برای مشخص شدن مالکیت معنوی، از دیگر برنامه‌های مرکز برای سال ۹۵ است همچنین نرم‌افزار‌ها نیز با توجه به شاخص‌های موجود در این زمینه دارای رتبه خواهند شد.

وی یادآورشد: تلاشمان این است که در سال ۹۵ برای افزایش کیفیت کار، رقابت سالمی را بین تمامی محصولات و مؤسسات ایجاد کرده و در پایان سال آتی مانند امسال جشنواره سرآمدان برگزار کنیم با این تفاوت که نظام جشنواره در طول سال نظامی مستمر باقی خواهد ماند و کسانی که بتوانند عنوان سرآمد خود را در طول سال حفظ کنند لقب سرآمد برتر و جایزه معادل ۵۰ سکه را می‌گیرند.

رییس مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: اما سرآمدان همانند جشنواره هشتم رسانه‌های دیجیتال، همان جایزه معادل ۱۰ سکه را دریافت خواهند کرد همچنین برای رتبه‌بندی و دادن امتیازات، بعد از تعیین شاخص‌های داوران از نظرات مردم استفاده می‌کنیم.

موسویان افزود: مسأله بعدی پنجره واحد وزارت ارشاد است که قرار است به صورت تدریجی برای تمامی مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا در‌اید؛ هم‌اکنون تمام ارتباط ما با مخاطبان به‌صورت مکانیزه و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام می‌شود.

وی خاطر‌نشان‌کرد: یکی از مشکلات مرکز در سال‌های گذشته این بود که اجازه فعالیت به اشخاص حقیقی داده نمی‌شد اما با توجه به حمایت دکتر جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدامات خوبی صورت گرفت، مثلاً این‌که هم‌اکنون اجازه فعالیت به افراد ۱۸ سال داده شده و لزوم داشتن روزمه کاری، کارت پایان خدمت و مکان فیزیکی برای فعالیت، حذف شده است.

رییس مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: خوشبختانه هم‌اکنون تعداد ۶۹۰ فرد حقیقی در مرحله دریافت اخذ مجوز هستند و از جمله برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای این افراد، آموزش در خصوص کسب و کار دیجیتال و هدیه یک برنامه اندرویدی است که خرید آن نه میلیون هزینه در برداشت و تنها شرط گذاشته شده برای این افراد فعالیت تحت عنوان فرهنگیار است یعنی همان‌طور که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، تخلفات و نظرات خود را به ما ارجاع دهند و با این شرط می‌توان گفت تمامی دانشجویان می‌توانند وارد عرصه کسب و کار دیجیتال شوند.

 

موسویان در دومین همایش ملی فضای مجازی پاک به بررسی ضرورت توجه به فضای مجازی و آینده این فضا با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری پرداخت.