معاون هماهنگی توزیع توانیر

یک‌چهارم مشترکان نیمی از برق خانگی را مصرف می‌کنند

معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، گفت: ۲۵ درصد از مشترکان نزدیک به نیمی از مجموع برق خانگی را مصرف می‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از توانیر، محسن ذبیحی؛ با اشاره به اینکه حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی در کشور داریم که از این میان ٧٥ درصد […]

معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، گفت: ۲۵ درصد از مشترکان نزدیک به نیمی از مجموع برق خانگی را مصرف می‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از توانیر، محسن ذبیحی؛ با اشاره به اینکه حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی در کشور داریم که از این میان ٧٥ درصد آن‌ها در سطح الگو مصرف می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: ٢٥ درصد از مشترکان حدود نیمی از برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهند، ١٥ درصد از مشترکین تا ۱٫۵ برابر الگو، هشت درصد ۱٫۵ تا ۲٫۵ برابر الگو و دودرصد از مشترکان بیش از ۲٫۵ برابر الگو مصرف می‌کنند. وی اضافه‌کرد: آخرین پله مشترکانی هستند که بیش از ۲٫۵ برابر الگو مصرف می‌کنند که این تعداد اندک به‌تنهایی هشت درصد از کل مصرف حوزه خانگی را به خود اختصاص داده‌اند. معاون هماهنگی توزیع توانیر، تصریح‌ کرد: همان‌گونه که پیش‌تر نیز اعلام شد، در صورتی که شبکه برق دچار مشکل شود، این دسته از مشترکین در اولویت برنامه‌های مدیریت بار قرار خواهند گرفت. ذبیحی؛ در عین حال از ارسال پیامک‌های اخطار به این گروه از مشترکان نیز سخن گفت و خاطرنشان‌کرد: حدود ١٢ میلیون پیامک برای مشترکین پرمصرف که به‌طور عمده در نواحی شمالی و جنوبی کشور قرار دارند ارسال شد، اما این به معنای ارسال برای ١٢ میلیون نفر نیست، بلکه در برخی موارد برای یک مشترک در چند نوبت پیامک ارسال شده است. وی درباره اطلاع‌رسانی و اخطار به سایر مشترکان پرمصرف نیز، گفت: همچنین ١٧ میلیون پیامک برای سایر مشترکان پرمصرف ارسال و ضمن اطلاع‌رسانی میزان مصرف به آنها، اخطار هم صادر شده است. این مسئول، میزان قبض برق این مشترکان را با توجه به منطقه جغرافیایی از سه میلیون تومان به بالا متغیر دانست و افزود: اگرچه استانی مانند خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی مصرف بالایی دارد، اما در واقع مردم این استان دما بالای ٤٧ و ٤٨ درجه تا ٥٠ درجه را با رطوبت بالا تجربه می‌کنند که موجب تشدید مصرف می‌شود.