فن بازار مشترک ایران و اتریش راه‌اندازی می‌شود

  مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فن‌آوری وزارت علوم از انجام مقدمات راه‌اندازی فن بازار مشترک میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی خبر داد. به گزارش ایرنا، «خسرو پیری» در حاشیه رونمایی از محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران اظهارداشت: وزارت علوم در مسیر توسعه تعاملات علمی و فن‌آوری، مذاکرات […]

 

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فن‌آوری وزارت علوم از انجام مقدمات راه‌اندازی فن بازار مشترک میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «خسرو پیری» در حاشیه رونمایی از محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران اظهارداشت: وزارت علوم در مسیر توسعه تعاملات علمی و فن‌آوری، مذاکرات جدی با چندین کشور اروپایی از جمله اتریش و ایتالیا داشته است.

وی به برگزاری جلسه مشترک معاون پژوهشی وزارت علوم با هیأت اتریشی درجریان سفر آن‌ها به ایران اشاره کرد و گفت: در جریان این نشست، طرفین موافقت کردند تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی که تولیدات کاربردی و همچنین توانایی حضور در مجامع بین‌المللی دارند ولی تاکنون موفق به کسب بازارهای جهانی نشده‌اند در اتریش حضور یافته و با برندهای معتبر این کشور مذاکره داشته باشند.

به گفته پیری، این گفت‌وگوهای دوجانبه میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی در قالب یک فن بازار مشترک دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مذاکراتی با مسؤولان ایتالیا داشته‌ایم و اقداماتی برای حضور شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان در بازار اروپا و پارک‌های علم و فن‌آوری اروپایی صورت داده‌ایم که انتظار می‌رود از سال آینده عملیاتی شود.

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فن‌آوری وزارت علوم، حوزه‌های بیوتکنولوژی، محیط‌زیست، علوم انسانی و اقیانوس شناسی را از جمله عرصه‌های فعالیت مشترک ایران و ایتالیا ذکر کرد.

وی حمایت از ایجاد پارک‌های خصوصی و تخصصی را از رویکردهای جدی معاونت پژوهشی وزارت علوم برشمرد و گفت: آیین‌نامه اولین پارک علم و فن‌آوری خصوصی کشور تهیه و گزارش کمیته تخصصی آن ارایه شده است و این مجموعه فن‌آوری در اطراف تهران ایجاد خواهد شد.

به گفته پیری، ایجاد پارک تخصصی دانشگاه شهید بهشتی نیز مراحل اولیه را گذرانده و دانشگاه‌های بزرگ استانی نیز می‌توانند پردیس پارک‌های علم و فن‌آوری استان خود باشند.

 

مراسم رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی «جویشگر نقشه»، «میان وعده‌های غذایی عملگرا» و «کف پوش پیام‌روان» روز سه‌شنبه با حضور دکتر «محمود شیخ زین‌الدین» معاون نوآوری و تجاری‌سازی فن‌آوری معاونت علمی ریاست جمهوری، «خسرو پیری» مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فن‌آوری وزارت علوم، «محمدجعفر صدیق» رییس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران و جمعی از فعالان دانش‌بنیان برگزار شد.