مخبر؛ در آیین افتتاح طرح‌های حوزه راه‌وشهرسازی

راه‌های ترانزیتی بزرگ‌‌ترین نقطه تعامل کشورهای منطقه با ایران است

سرپرست ریاست جمهوری، گفت: بزرگ‌‌ترین نقطه تعامل و پیگیری کشورهای منطقه با ایران بحث‌های راه‌های ترانزیتی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهر‌سازی، محمد مخبر؛ در آیین افتتاح همزمان طرح‌های حوزه راه‌وشهرسازی، اظهار داشت: ایران کشوری پهناور است که حداقل با ۱۵ کشور همسایه است که مهم‌‌ترین نقطه تعامل با این کشور‌ها بحث […]

سرپرست ریاست جمهوری، گفت: بزرگ‌‌ترین نقطه تعامل و پیگیری کشورهای منطقه با ایران بحث‌های راه‌های ترانزیتی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهر‌سازی، محمد مخبر؛ در آیین افتتاح همزمان طرح‌های حوزه راه‌وشهرسازی، اظهار داشت: ایران کشوری پهناور است که حداقل با ۱۵ کشور همسایه است که مهم‌‌ترین نقطه تعامل با این کشور‌ها بحث ترانزیت است که این بستر امکان بزرگی برای رشد و توسعه و اشتغال کشور است. مخبر؛ افزود: وزارت راه‌وشهرسازی با دربرگیری مسکن و راه‌های زمینی و هوایی و ریلی و دریایی، یک وزارتخانه بسیار گسترده با ابعاد مختلف است که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارتخانه بستگی دارد. وی با تصریح بر اتصال آب‌های شمال به جنوب و خلیج‌فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشورهای صاحب‌بار حائزاهمیت است، افزود: به همین جهت بزرگ‌‌ترین نقطه تعامل و پیگیری کشورهای منطقه با ایران بحث‌های راه‌های ترانزیتی است. بنابراین بیش‌ترین فشار‌ها در وزارت راه‌وشهرسازی بود. سرپرست ریاست جمهوری، گفت: ۱۰ سال بخش‌های توسعه‌ای کشور دچار نقص جدی شد و نمی‌شد عقب‌افتادگی ۱۰ ساله را در دو سال به نقطه مطلوبش رساند، مسیری که توسط رئیس‌جمهور شهید انتخاب شد، مسیر درستی بود اتفاقات خوبی در حال انجام است. مخبر؛ اظهار داشت: با افتتاح فرودگاه ایلام و افتتاح فرودگاه شمال کشور و دو خطه شدن راه‌آهن اهواز- اندیمشک، مردم می‌توانند به‌راحتی برای زیارت اربعین تردد کنند. همچنین مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به بهره‌برداری دو خطه شدن راه‌آهن اندیمشک-اهواز، گفت: یکی از قطعات بسیار مهم ریلی که همواره مورد تأکید رئیس‌جمهور شهید بود، تکمیل زنجیره‌های کریدوری و دوخطه کردن محور‌های موجود بود که با تکمیل دوخطه شدن این مسیر، شاهد افزایش ظرفیت باری از حدود ١٠ میلیون تن به ٢٠ میلیون تن خواهیم بود. وی افزود: با بهره‌برداری از فرودگاه ایلام و ساخت فرودگاه رامسر شاهد افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور خواهیم بود. وزیر راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه ایلام از چندماه قبل آماده بهره‌برداری بود، اما طبق برنامه‌ریزی مقرر شد در جریان سفر رئیس‌جمهوری شهید به استان افتتاح شود که بنا به اتفاقات رخ داده امروز افتتاح شد، افزود: از امروز با یک فرودگاه جدید در رامسر مواجهیم و دستور تأمین تجهیزات مورد نیاز نیز داده شد.

برگزاری عملیات حج با کم‌ترین تأخیر و با ایمنی و امنیت از ۲۱ مبدأ فرودگاهی

وزیر راه‌وشهرسازی، در ادامه با اشاره به انجام عملیات حج تمتع به‌عنوان یکی از دغدغه‌های سرپرست ریاست جمهوری، اظهار کرد: جناب مخبر؛ دغدغه داشتند تا در عملیات حج تمتع دچار مشکل نشویم و با همت و تلاش همکاران موجب شد با زمان‌بندی خوب و با کم‌ترین میزان تأخیر که یک رکورد محسوب می‌شود، عملیات حج با ایمنی و امنیت از ۲۱ مبدأ فرودگاهی انجام شود. وی در ادامه، از تمام دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل هوایی بابت اقدامات انجام شده در زمینه پرواز‌های حج تمتع ۱۴۰۳ قدردانی کرد و برای آن‌ها به منظور آغاز پرواز‌های اربعین حسینی در روز‌های آتی آرزوی موفقیت کرد. بذرپاش؛ همچنین از آغاز پرواز‌های ویژه اربعین در روز‌های آینده خبر داد و گفت: به‌طور قطع تمامی ترمینال‌‌ها و فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای پذیرش و انجام نشست و برخاست پرواز‌‌ها را خواهند داشت. گفتنی است؛ طول کل محور خط دوم راه‌آهن اهواز-‌اندیمشک، ۱۴۰ کیلومتر بوده که شامل ۱۰ ایستگاه اندیمشک، سبزآب، شوش، هفت‌تپه، میان آب، آهودشت، بامدژ، خاور، نظامیه، اهواز، کمربندی شهر اهواز، بلاک نظامیه و میاندشت است.